Średni czas trwania przetargów publicznych w Polsce
Ustawa Prawo zamówień publicznych określa minimalne terminy na składanie ofert, które zobowiązany jest wyznaczyć zamawiający, prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
Ustawa Prawo zamówień publicznych określa minimalne terminy na składanie ofert, które zobowiązany jest wyznaczyć zamawiający, prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
Zasady udzielania zamówień publicznych dotyczą między innymi zapewnienia równego traktowania wykonawców, jak również możliwie nieograniczonego dostępu do ubiegania się o uzyskanie zamówienia.
Zgodnie z art. 137 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku gdy zmiana treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający przekazuje Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenie, o którym mowa w art. 90 ust. 1 ustawy Pzp.
Zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty. Natomiast w toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych.
Wykonawca musi otrzymać zwrot wadium wniesionego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w terminie do 7 dni kalendarzowych od zaistnienia okoliczności enumeratywnie wymienionych w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych skargę na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej wnosi się do sądu zamówień publicznych (aktualnie XXIII Wydział Gospodarczy Odwoławczy i Zamówień Publicznych Sądu Okręgowego w Warszawie).
Zamawiający zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych obligatoryjnie muszą zgodzić się na częściową wypłatę wynagrodzenia należnego wykonawcom za wykonane dostawy, usługi lub roboty budowlane.
Ustawa Prawo zamówień publicznych umożliwia zamawiającym, aby określali warunki udziału w przetargu, które wymagają od wykonawcy zainteresowanego uzyskaniem zamówienia publicznego posiadania polisy ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności*.
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 24 maja 2024 r. (sygn. III OSK 1285/22) stwierdził, że udostępnienie informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej oraz poinformowanie wnioskodawcy o jej dostępności wyklucza obowiązek ponownego udostępnienia tych informacji na wniosek o dostęp do informacji publicznej.
Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżona informacja stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa.
Na adres
wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie chęci
otrzymywania alertów.
Prosimy o potwierdzenie w ciągu 24 godzin.