Przetarg w połowie sierpnia ogłosił samorząd woj. dolnośląskiego. Zgodnie z przewidywaniami, umowa w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zostanie podpisana jeszcze w 2011 r., a przebudowa drogi zakończy się w 2012 r. Pierwotnie termin składania ofert ustalono na 26 września.
Czytaj też:
Czy polskie drogi doczekają się rewolucji?
- Od oferentów otrzymaliśmy 231 zapytań dotyczących przetargu; póki co odpowiedzieliśmy na 150. Nowy termin składania ofert cenowych został wyznaczony na 7 października - poinformowała we wtorek portal wnp.pl rzecznik prasowy Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, Marta Libner.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 25 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic
Ogłoszenie premium 7 dni do końca29.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Kontrakt z partnerem prywatnym zostanie podpisany na 12 lat. W tym czasie firma będzie pobierać ryczałtowe wynagrodzenie za przebudowę i utrzymanie drogi w wymaganym standardzie letnim i zimowym. Docelowo dolnośląscy samorządowcy są gotowi oddać w prywatne ręce ponad 2 tys. km dróg wojewódzkich.
Do pilotażowego przetargu zgłosiło się trzynaście podmiotów. Po formalnej ocenie wniosków do złożenia ofert cenowych zaproszono dwanaście z nich.
Są to: konsorcja z udziałem Berger Bau Polska, Pol-Dróg Dolny Śląsk oraz spółek zależnych PBG - Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno-Drogowych i Dromostu, a także Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Kędzierzyna-Koźla (spółka pośrednio zależna od Mostostalu Zabrze), Bickhardt Bau Polska, Strabag Projekt, Skanska, Eurovia Polska, Mota Engil Central Europe, Wrobis (spółka zależna Mostostalu Warszawa oraz dwie wrocławskie spółki - Przedsiębiorstwo Drogowe Zbigniew Ziajka i Rotomat.
Przedstawiciele dużych firm budowlanych oraz eksperci, z którymi o inicjatywie dolnośląskich samorządowców na początku września rozmawiał portal wnp.pl, pozytywnie oceniają ten pomysł. Powierzenie utrzymania dróg samorządowych prywatnym firmom może poprawić ich jakości oraz otwiera perspektywiczny rynek dla budownictwa.