Partnerzy serwisu:
Konsorcjum FCC Construccion i Erbudu złożyło do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych odwołanie od wyroku Krajowej Izby Odwoławczej, dotyczącego przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S17 - poinformował portal wnp.pl członek zarządu Erbudu, Józef Zubelewicz.

Sprawa dotyczy budowy odcinka S17 od węzła Dąbrowica (bez węzła) do węzła Lubartów (wraz z węzłem). Wśród 13 ofert złożonych w przetargu najniższa należała do hiszpańskiego Dragadosa (475 mln zł brutto).

Jednak przy pierwszym wyborze najkorzystniejszej oferty - w połowie sierpnia - została ona odrzucona przez lubelski oddział GDDKiA z powodu błędów w dokumentacji. Dlatego za najkorzystniejszą uznano wtedy o 15 mln zł droższą ofertę konsorcjum FCC Construccion i Erbudu.

Dragados odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta nakazała unieważnić pierwszy wybór najkorzystniejszej oferty. Przy ponownej ocenie ofert najlepsza okazała się już propozycja Dragadosu.

Czytaj:

FCC i Erbud tracą zlecenie na S17 za 490 mln zł na rzecz Dragadosu

- Dragados złożył ofertę niezgodną ze specyfikacją zamówienia. KIO nakazała jej uzupełnienie. Natomiast my nie zostaliśmy dopuszczeni do procesu z powodu rzekom wadliwego pełnomocnictwa - powiedział Zubelewicz.

- Problem polega na tym, że opłata sądowa od skargi na wyrok KIO wynosi w przypadku tej inwestycji 5 mln zł. Wyroki sądów są niezbadane. Dlatego - choć uważamy, że mamy rację - przy tak dużej sumie nie chcieliśmy ryzykować i złożyliśmy odwołanie do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który może zaskarżyć wyrok bez opłaty. Zobaczymy jaka będzie jego reakcja - dodał.

Budowa 67-kilometrowego fragmentu S17 Kurów-Lublin-Piaski została podzielona na pięć zadań. Oferta Dragadosu, o wartości blisko 629 mln zł brutto, została też wybrana za najkorzystniejszą w przetargu na budowę odcinka tej trasy pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa.

Czytaj:

Dragados wybuduje za 629 mln zł ostatni odcinek S17

Dotychczas umowy podpisano z wykonawcami trzech odcinków. Dwa z nich, o łącznej wartości blisko 815 mln zł brutto, realizuje konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman (399 mln zł brutto), a trzeci, którego koszt opiewa na ponad 629 mln zł brutto, buduje konsorcjum spółek z grupy Mota Engil z Przedsiębiorstwem Robót Drogowych Lubartów, Komunalnym Przedsiębiorstwem Robót Drogowych z Lublina i Przedsiębiorstwem Robót Drogowych Puławy.

Tomasz Elżbieciak