Z różnych przyczyn zamówienia publiczne w Polsce nie kojarzą się z wdrażaniem przez zamawiających w udzielanych zamówienia rozwiązań innowacyjnych, odważnych technicznie. Tych, które w perspektywie mogą przyczynić się zarówno do uzyskiwania produktów / usług o wysokiej jakości, wydajnych, nowoczesnych, a z drugiej strony, tych które mogą zwiększyć potencjał przedsiębiorstw.
Świadczą o tym chociażby dane statystyczne, z których wynika, że w 2011 roku w 91 % wszczętych postępowaniach o wartości poniżej progów UE cena była jedynym kryterium wyboru oferty. A przecież racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi nie zawsze ograniczać się musi do stosowania kryterium najniższej ceny. O racjonalności w gospodarowaniu tymi środkami świadczyć może stosowanie przez zamawiających mechanizmów umożliwiających uzyskiwanie nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górczewska" ogłasza konkurs ofert na ubezpieczenie majątku Spółdzielni oraz odpowiedzialności cywilnej jej władz
Ogłoszenie premium 17 dni do końca10.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na zagospodarowanie podwórza zlokalizowanego przy budynku mieszkalnym
Ogłoszenie premium 8 dni do końca01.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Taki stan rzeczy jest często wynikiem niewiedzy, bądź też strachu zamawiających, którzy decydują się na sprawdzone, w ich mniemaniu bezpieczne rozwiązania, które wcale nie muszą prowadzić do uzyskania najlepszych efektów. Niewiedza lub strach zamawiających powodują, że w praktyce nie są stosowane kryteria, wymienione w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, takie jak: jakość, funkcjonalność, parametry techniczne, zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko, koszty eksploatacji, serwis oraz termin wykonania zamówienia.
-
Kiedy należy sprawdzić czy cena oferty jest rażąco niska?
Przetargi krok po krokuUstawa Prawo zamówień publicznych nie wprowadza definicji ceny rażąco niskiej. W orzecznictwie istnieją jednak wskazówki, kiedy mamy z nią do czynienia. -
Kiedy możesz naliczyć kary umowne za opóźnienie w wykonaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego?
Przetargi krok po krokuW rozstrzygnięciu kwestii naliczania kary umownej zastosowanie znajdą zapisy zawarte w umowie i ewentualnie przepisy Kodeksu cywlinego. -
Czy dla zamówień uzupełniających, jako jego wartość, podaje się kwotę netto?
Przetargi krok po krokuWartość zamówień uzupełniających, których możesz w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego udzielić dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych w trybie zamówienia z wolnej ręki, nie może być większa niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.