W przypadku gdy łączna wartość tożsamych tematycznie usług szkoleniowych przekracza w ramach roku budżetowego równowartość 30 000 euro zamawiający zobowiązany jest dokonać wyboru wykonawcy z zastosowaniem procedur przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
W tym miejscu należy jednak wskazać na art. 5 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym dla usług niepriorytetowych reżim formalno - prawny określony przepisami ustawy jest znacznie złagodzony.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic
Ogłoszenie premium 7 dni do końca29.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: Wykonanie dezynsekcji i deratyzacji w budynkach spółdzielczych zlokalizowanych w Inowrocławiu i Rejonie
Ogłoszenie premium 9 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Stosownie do postanowień Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12 poz. 68) usługi szkoleniowe zaliczane są do grupy usług niepriorytetowych. W konsekwencji prowadząc procedury wyboru wykonawcy tych usług zamawiający ma możliwość niestosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczących terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej.
Z powyższego katalogu wyłączeń szczególne znaczenie w odniesieniu do usług szkoleniowych ma możliwość ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy. Wynikające z art. 5 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wyłączenie oznacza, że prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybach przetargowych, zamawiający ma prawo oprócz ceny ustalić kryteria odnoszące się wprost do wykonawcy, a więc np. doświadczenie wykonawcy zamówienia, możliwości kadrowe. Innymi słowy zamawiający ma prawo oceniać punktowo wykonawcę, a nie tylko oferowany przez niego zakres usług szkoleniowych. Zgodne z obowiązującymi przepisami jest zatem efektywne ocenienie doświadczenia osób prowadzących usługi szkoleniowe oraz ich osobistych kwalifikacji, a nie wyłącznie ceny przeprowadzenia szkolenia.
-
Nowelizacja Prawa zamówień publicznych: cena nie będzie już jedynym kryterium
Zamówienia publiczneZgodnie z najnowszą nowelizacją przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości przekraczającej równowartość 30.000 euro, tylko w określonych ustawą przypadkach, będzie mógł ustalić jako jedyne kryterium wyboru wykonawcy - cenę realizacji zamówienia. -
Czy trzeba unieważnić przetarg, gdy minie termin rozpoczęcia realizacji zamówienia?
Zamówienia publiczneCo jednak w sytuacji, gdy zamawiającemu nie udaje się zawrzeć umowy z wykonawcą zamówienia publicznego przed upływem określonego w siwz terminu, jaki został wyznaczony na rozpoczęcie jego realizacji? -
Wykonawca może wycofać ofertę
Zamówienia publiczneProcedura zwrotu oferty wycofanej przez wykonawcę przed upływem terminu składania ofert przetargowych powinna zostać zawarta w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. -
Nadanie odwołania w placówce pocztowej nie gwarantuje dotrzymania terminu jego wniesienia
Zamówienia publiczneDla zachowania terminu wniesienia odwołania konieczne jest jego doręczenie w wymaganym terminie Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej. A czas jaki wykonawcy mają na wniesienie odwołania jest stosunkowo krótki.