Zamówienia uzupełniające ze swej istoty mają charakter uzupełnienia potrzeb zamawiającego względem zamówienia podstawowego udzielanego w trybie konkurencyjnym.
Zamówienia uzupełniające, chociaż powiązane funkcjonalnie oraz proceduralnie z zamówieniem podstawowym , stanowią nowe, samodzielne zamówienie udzielane po negocjacjach z wykonawcą jednoznacznie wskazanym przez ustawę Pzp - z tym samym wykonawcą, który realizuje zamówienie podstawowe (patrz wyrok KIO z dnia 21 marca 2012 r. sygn. akt: KIO 475/12).
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Suwalska Spółdzielni Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wodomierzy oraz odbiór zdemontowanych wodomierzy
Ogłoszenie premium 9 dni do końca03.02.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę materiałów do remontu dźwigów w 2025 r. w zasobach SSM
Ogłoszenie premium 15 dni do końca09.02.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Należy jednocześnie podnieść, że istotą zamówienia uzupełniającego jest jego przewidywalność, planowy charakter. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na etapie postępowania w sprawie zamówienia podstawowego, ustalając wartość zamówienia z uwzględnieniem wartości przewidywanych zamówień uzupełniających.
Relacja czasowa pomiędzy zamówieniem uzupełniającym i podstawowym została określona i wyraża się w uprawnieniu zamawiającego do udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
Przetargi, zamówienia publiczne: Oferty przetargów z całego kraju
Progi ustawowe
Zamówienie uzupełniające zarówno dla dostaw jak i usług udzielane jest w przypadku, gdy jego wartość przekracza równowartość 30.000 euro, po przeprowadzeniu postępowania o zamówienie publiczne w trybie z wolnej ręki (patrz przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i pkt. 7 ustawy pzp).
Biorąc powyższe pod uwagę należy wskazać na odrębność zamówienia uzupełniającego, względem zamówienia podstawowego, wynikającą np. z faktu że:
- wymaga ono nowej procedury udzielenia,
- zamówienie uzupełniające zlecane jest na podstawie podpisania nowej umowy,
- może być udzielone również po wykonaniu zamówienia podstawowego,
- zamawiający nie ma obowiązku udzielenia zamówienia pomimo, że było przewidziane w treści ogłoszenia o zamówieniu podstawowym,
- opublikowania ogłoszenia o zawarciu umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych,
Ustawa PZP Prawo zamówień publicznych - tekst ujednolicony
Na gruncie obowiązujących przepisów w szczególności ustawy Pzp oraz ustawy o Finansach publicznych, zamawiający przewidując zamówienia uzupełniające nie ma obowiązku zabezpieczania środków finansowych na te zamówienie w chwili ogłaszania postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego.
Środki finansowe na zrealizowanie zamówienia uzupełniającego powinny być zabezpieczone w budżecie jednostki w chwili wszczęcia procedury udzielenia zamówienia uzupełniającego.
-
Co zrobić gdy wykonawca uchyla się od zawarcia umowy?
Zamówienia publiczneZa odmowę podpisania umowy uznać można tylko oświadczenie woli wykonawcy zawierające negatywne stanowisko w przedmiocie zaproszenia go przez zamawiającego. -
Zamówienia tego samego rodzaju
Przetargi krok po krokuZgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy Pzp, podstawą oszacowania wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością. -
Budżet na udzielanie zamówień publicznych
VademecumJednostka zamawiająca nie ma obowiązku wykazywania, że posiada środki na udzielenie zamówienia publicznego, jednak owe środki powinny zostać odpowiednio zabezpieczone w budżecie zamawiającego. -
Wynagrodzenie ryczałtowe w postępowaniu przetargowym
Przetargi krok po krokuZgodnie z ugruntowanym orzecznictwem istotą wynagrodzenia ryczałtowego jest określenie tego wynagrodzenia z góry, bez przeprowadzania szczegółowej analizy kosztów wytwarzania dzieła. Wynagrodzenie to jest niezależne od rzeczywistego rozmiaru lub kosztów prac.