Zamówienia uzupełniające ze swej istoty mają charakter uzupełnienia potrzeb zamawiającego względem zamówienia podstawowego udzielanego w trybie konkurencyjnym.
Zamówienia uzupełniające, chociaż powiązane funkcjonalnie oraz proceduralnie z zamówieniem podstawowym , stanowią nowe, samodzielne zamówienie udzielane po negocjacjach z wykonawcą jednoznacznie wskazanym przez ustawę Pzp - z tym samym wykonawcą, który realizuje zamówienie podstawowe (patrz wyrok KIO z dnia 21 marca 2012 r. sygn. akt: KIO 475/12).
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Budowlano Mieszkaniowa "Powiśle" ogłasza przetarg nieograniczony na remont klatki schodowej oraz wymianę WLZ z wymianą rozdzielnic
Ogłoszenie premium 0 dni do końca22.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na wymianę infrastruktury Vmware wraz serwisem gwarancyjnym na okres 5 lat dla Banku BPS
Ogłoszenie premium 2 dni do końca24.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Należy jednocześnie podnieść, że istotą zamówienia uzupełniającego jest jego przewidywalność, planowy charakter. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na etapie postępowania w sprawie zamówienia podstawowego, ustalając wartość zamówienia z uwzględnieniem wartości przewidywanych zamówień uzupełniających.
Relacja czasowa pomiędzy zamówieniem uzupełniającym i podstawowym została określona i wyraża się w uprawnieniu zamawiającego do udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
Przetargi, zamówienia publiczne: Oferty przetargów z całego kraju
Progi ustawowe
Zamówienie uzupełniające zarówno dla dostaw jak i usług udzielane jest w przypadku, gdy jego wartość przekracza równowartość 30.000 euro, po przeprowadzeniu postępowania o zamówienie publiczne w trybie z wolnej ręki (patrz przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i pkt. 7 ustawy pzp).
Biorąc powyższe pod uwagę należy wskazać na odrębność zamówienia uzupełniającego, względem zamówienia podstawowego, wynikającą np. z faktu że:
- wymaga ono nowej procedury udzielenia,
- zamówienie uzupełniające zlecane jest na podstawie podpisania nowej umowy,
- może być udzielone również po wykonaniu zamówienia podstawowego,
- zamawiający nie ma obowiązku udzielenia zamówienia pomimo, że było przewidziane w treści ogłoszenia o zamówieniu podstawowym,
- opublikowania ogłoszenia o zawarciu umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych,
Ustawa PZP Prawo zamówień publicznych - tekst ujednolicony
Na gruncie obowiązujących przepisów w szczególności ustawy Pzp oraz ustawy o Finansach publicznych, zamawiający przewidując zamówienia uzupełniające nie ma obowiązku zabezpieczania środków finansowych na te zamówienie w chwili ogłaszania postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego.
Środki finansowe na zrealizowanie zamówienia uzupełniającego powinny być zabezpieczone w budżecie jednostki w chwili wszczęcia procedury udzielenia zamówienia uzupełniającego.
-
Co zrobić gdy wykonawca uchyla się od zawarcia umowy?
Zamówienia publiczneZa odmowę podpisania umowy uznać można tylko oświadczenie woli wykonawcy zawierające negatywne stanowisko w przedmiocie zaproszenia go przez zamawiającego. -
Zamówienia tego samego rodzaju
Przetargi krok po krokuZgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy Pzp, podstawą oszacowania wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością. -
Budżet na udzielanie zamówień publicznych
VademecumJednostka zamawiająca nie ma obowiązku wykazywania, że posiada środki na udzielenie zamówienia publicznego, jednak owe środki powinny zostać odpowiednio zabezpieczone w budżecie zamawiającego. -
Wynagrodzenie ryczałtowe w postępowaniu przetargowym
Przetargi krok po krokuZgodnie z ugruntowanym orzecznictwem istotą wynagrodzenia ryczałtowego jest określenie tego wynagrodzenia z góry, bez przeprowadzania szczegółowej analizy kosztów wytwarzania dzieła. Wynagrodzenie to jest niezależne od rzeczywistego rozmiaru lub kosztów prac.