Przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych jak i ustawy o finansach publicznych nie określają, choćby w sposób ramowy, procedur jakie powinny być zachowane przy udzielaniu zamówień publicznych o wartości poniżej 30.000 - określenie odpowiednich zasad należy do wyłącznej prerogatywy zamawiającego.
Regulaminy udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 30.000 powinny
w szczególności odpowiadać na wymogi wynikające z art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.
Na podstawie wskazanego przepisu wydatki publiczne winny być dokonywane:
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na remont klatki schodowej
Ogłoszenie premium 10 dni do końca02.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic
Ogłoszenie premium 2 dni do końca24.11.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów,
2) w sposób umożliwiający terminową realizację zadań,
3) w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Uwzględniając ogólne wymogi wynikające z art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych jak i brak regulacji określających katalog sformalizowania procedur jakich musi przestrzegać zamawiający przy udzielaniu zamówień poniżej progu bagatelności zasadnym jest ogólne sformułowanie zasad udzielania tego rodzaju zamówień przez danego zamawiającego.
Znajdź przetarg: Oferty przetargów z całego kraju
Regulamin udzielania zamówień publicznych
Regulamin powinien wskazywać w jaki sposób udzielić zamówienia i jakie powinny poprzedzać udzielenie zamówienia procedury dotyczące:
- oszacowania wartości udzielanego zamówienia i sposobu udokumentowania ustalonej kwoty,
- opisu przedmiotu zamówienia,
- źródła sfinansowania planowanego wydatku oraz celowości jego udzielenia,
- terminu przeprowadzenia procedury wyboru wykonawcy udzielanego zamówienia oraz zasad wyboru wykonawcy,
- odniesienia do planu zamówień obowiązującego opracowanego na dany rok,
- osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie procedury udzielenia zamówienia.
Biorąc pod uwagę czynnik ekonomiczny racjonalnym jest wprowadzenie sformalizowanych zasad udzielania zamówień poniżej progu bagatelności w przypadku gdy ich wartość jest nie mniejsza niż równowartość 1.000 (w zależności od wielkości budżetu jednostki racjonalnym jest ustalanie kwot z przedziału 1000 - 3000 ).
-
Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ)
Przetargi krok po krokuWykonawca będzie składał JEDZ wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofertą w zależności od trybu postępowania. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia JEDZ będzie zobowiązany złożyć każdy wykonawca. -
Zamówienia publiczne z dziedziny nauki
Przetargi krok po krokuNowelizacja Pzp z 13 maja 2016 roku wprowadziła zmiany dotyczące zamówień badawczych i rozwojowych. -
Odrzucenie oferty przetargowej
Przetargi krok po krokuNiewskazanie wymaganej w siwz nazwy producenta stanowi przesłankę do odrzucenia oferty przetargowej. -
Wykluczenie wykonawcy z przetargu
Przetargi krok po krokuJedną z podstaw wykluczenia wykonawcy z przetargu jest brak jego zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.