Ustawa Prawo zamówień publicznych nie nakłada na zamawiającego żądnych obowiązków związanych z opisywaniem dokumentów finansowych takich jak rachunek bądź faktura wystawionych w związku z realizacją zamówienia publicznego.
Wobec powyższego możliwe jest umieszczanie na dokumentach finansowych zapisów, że dany wydatek podlega procedurom wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych lub zapisów, że ustawa Prawo zamówień publicznych nie ma zastosowania. Warto zauważyć, że brak obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych nie wynika wyłącznie z sytuacji, iż wartość zamówienia nie przekracza równowartości 30.000 EURO. Możliwe jest bowiem, że kwota na jaką opiewa faktura będzie przewyższać równowartość 30.000 EURO, ale ze względu na przedmiot udzielonego zamówienia nie zachodzi obowiązek stosowania procedur określonych w Prawie zamówień publicznych (katalog wyłączeń przedmiotowych zawarto w art. 4 wskazanej ustawy).
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na demontaż, dostawę i montaż elektronicznych podzielników kosztów ogrzewania
Ogłoszenie premium 24 dni do końca22.12.2024
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Spółdzielnia Mieszkaniowa "BUDOWLANI" ogłasza przetargi nieograniczone na wykonanie: przebudowy lokalu usługowego na mieszkania oraz prace remontowe
Ogłoszenie premium 20 dni do końca18.12.2024
BYDGOSZCZ, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Sposób opisywania dokumentów finansowych dotyczących zrealizowanych zakupów jest określany przez wewnętrzne zarządzenia danego podmiotu.
W praktyce najczęściej występuje sytuacja, gdzie osoba potwierdzająca prawidłowość wykonania przedmiotu zamówienia określonego na dokumencie finansowym dokonuje jego opisania również poprzez wskazanie czy wydatek podlegał ustawie Prawo zamówień publicznych, czy też zachodził obowiązek stosowania przepisów w niej określonych.
Autor: Marek Okniński
-
Wykonawca ma prawo do składania faktur elektronicznych.
elektroniczna fakturaZ dniem 18 kwietnia 2019 roku wchodzi w życie ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno - prywatnym[1]. -
Zmiany w VAT skutkują zmianą umowy o zamówienie publiczne
zamówienie publiczneZmiana w ustawie PZP skutkuje zmianami w umowach o udzielenie zamówienia publicznego. -
Faktury elektroniczne również poniżej 30.000
Zamówienia publiczneZamawiający nie może odmówić wykonawcy zamówienia publicznego prawa do wystawienia ustrukturyzowanej faktury elektronicznej.