Prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający najpóźniej przed otwarciem ofert, podaje na stronie internetowej prowadzonego postępowania kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia będącego przedmiotem danego postępowania[1].
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie musi być równa kwocie obliczonej jako wartość szacunkowa zamówienia – podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy bez podatku od towarów i usług, która to kwota uwzględniona jest w planowanych (zamierzonych) wydatkach. Kwota ta wynika z możliwości finansowych Zamawiającego określonych w jego planie finansowym lub innym spełniającym te funkcje dokumencie.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Budowlano Mieszkaniowa "Powiśle" ogłasza przetarg nieograniczony na remont klatki schodowej oraz wymianę WLZ z wymianą rozdzielnic
Ogłoszenie premium 0 dni do końca22.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na wymianę infrastruktury Vmware wraz serwisem gwarancyjnym na okres 5 lat dla Banku BPS
Ogłoszenie premium 1 dzień do końca24.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Zamawiający, zamieszczając informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie danego zamówienia, zobowiązuje się do wyboru oferty najkorzystniejszej, pod warunkiem, że zaoferowana cena lub koszt nie przekracza podanej przez niego kwoty. Kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, odpowiada bowiem faktycznym możliwościom sfinansowania zamówienia w określonej wysokości. Kwota ta ma charakter minimalny, co oznacza, że Zamawiający może dokonać korekt wydatków w swoim planie finansowym. A tym samym możliwe jest jej zwiększenie.
W przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, chyba że może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty – zgodnie z uprawnieniem wynikającym z art. 255 pkt 3 Prawa zamówień publicznych.
Zapamiętaj:
Ustawodawca pozostawił zamawiającemu swobodę w podjęciu decyzji o ewentualnym zwiększeniu kwoty, jaką początkowo zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia[2].
Autor: Marek Okniński
[1] patrz: art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych
[2] Patrz: wyrok KIO z dnia 6 kwietnia 2022 r. sygn. akt: KIO 755/22.
-
Przetargi. Waloryzacja wynagrodzenia musi być przewidziana w umowie
waloryzacjaZamawiający nie może ograniczyć obowiązku waloryzacji wynagrodzeń wykonawcy usług lub robót budowlanych poprzez zapisy Specyfikacji Warunków Zamówienia. -
Czy JEDZ[1] powinien zawierać oświadczenie o nie wspieraniu agresji rosyjskiej na Ukrainę?
jednolity europejski dokument zamówieniaInstytucja prowadząca postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego powinna żądać od ubiegającego się o to zamówienie oświadczenia o nie wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę -
Czy do wezwania do podpisania umowy można wnieść odwołanie?
odwołanieCzynności dokonywane pomiędzy wyborem najkorzystniejszej oferty a zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego są czynnościami w postępowaniu o zamówienie publiczne i podlegają możliwości wniesienia odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.