Definicje budynków użyteczności publicznej i zamieszkania zbiorowego
Zgodnie z definicją § 3 pkt 5 i 6 rozporządzenia ws. warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U z 2019 r poz. 1065):
5) budynek zamieszkania zbiorowego – należy przez to rozumieć budynek przeznaczony do okresowego pobytu ludzi, w szczególności hotel, motel, pensjonat, dom wypoczynkowy, dom wycieczkowy, schronisko młodzieżowe, schronisko, internat, dom studencki, budynek koszarowy, budynek zakwaterowania na terenie zakładu karnego, aresztu śledczego, zakładu poprawczego, schroniska dla nieletnich, a także budynek do stałego pobytu ludzi, w szczególności dom dziecka, dom rencistów i dom zakonny;
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Osiedle Starówka" ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie projektów i kosztorysów
Ogłoszenie premium 2 dni do końca25.11.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Własnościowa Spółdzielnia Mieszkaniowa "JASIEŃ" ogłasza przetarg ograniczony na: wykonanie wjazdu do altany śmietnikowej
Ogłoszenie premium 3 dni do końca26.11.2024
GDAŃSK, PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
6) budynek użyteczności publicznej – należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny.
Zgodnie z powyższym mamy dwie odmienne i rozłączne kwalifikacje budynków.
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej dotyczący kwalifikacji budynków w przetargach
Uwzględniając powyższe wskazać należy na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 1 kwietnia 2019 r. sygn. akt: KIO 455/19 w którym: „w ocenie Izby z dokumentów przedłożonych na rozprawie jednoznacznie wynika, że zamiarem Zamawiającego było wyłonienie wykonawców posiadających doświadczenie w projektowaniu określonej kategorii budynków – użyteczności publicznej, zgodnie z warunkami technicznymi przewidzianymi w ww. rozporządzeniu. Przy tym nie budzi wątpliwości i w zasadzie bezsporne było, iż hotel przynależy do kategorii określonej w § 3 pkt 5 rzeczonego rozporządzenia – tj. jest budynkiem zamieszkania zbiorowego „- należy przez to rozumieć budynek przeznaczony do okresowego pobytu ludzi, w szczególności hotel, motel, pensjonat, dom wypoczynkowy, dom wycieczkowy, schronisko młodzieżowe, schronisko, internat, dom studencki, budynek koszarowy, budynek zakwaterowania na terenie zakładu karnego, aresztu śledczego, zakładu poprawczego, schroniska dla nieletnich, a także budynek do stałego pobytu ludzi, w szczególności dom dziecka, dom rencistów i dom zakonny". Przy tym za nieznajdujące oparcia w obowiązujących przepisach Izba uznała stanowisko Przystępującego, iż wobec postanowień Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) z dnia 30 grudnia 1999 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 1316) (dalej jako rozporządzenie PKOB) wskazany w wykazie usług Przystępującego Hotel Dobosz w Świnoujściu należy uznać za budynek użyteczności publicznej – w konsekwencji warunek udziału w przetargu nie został spełniony".
-
Sektorowy zamawiający a progi unijne. Czy wymagany jest regulamin zamówień oraz komisji przetargowej?
Komunikaty.plCzy zamawiający sektorowy udzielając zamówień o wartości przekraczającej progi unijne musi posiadać regulamin udzielania zamówień oraz regulamin prac komisji przetargowej dla ww. zamówień? -
Odstąpienie od umowy unijnej. Czy publikować modyfikacje F20 w przypadku nieprzewidzianych okoliczności?
Komunikaty.plW ocenie autora, na podstawie przedłożonych informacji nie ma podstaw zamieszczania ogłoszenia o zmianie umowy. -
Świadkowie przy czynnościach komornika sądowego
komornikKomornik sądowy dokonując czynności egzekucyjnych w niektórych sytuacjach może powołać świadków, a niekiedy jest zobowiązany do przeprowadzenia czynności z udziałem świadków.