Powyższe wynika z dyspozycji art. 91 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, który obliguje zamawiającego do wskazania w dokumentach zamówienia powodów niedokonania podziału zamówienia na części.
Ostateczna decyzja dotycząca podziału zamówienia na części należy do wyłącznej decyzji zamawiającego.
Zgodnie z piśmiennictwem dotyczącym zamówień publicznych decyzja o braku podziału zamówienia na części musi wskazywać na brak wpływu dzielenia zamówienia na zwiększenie konkurencyjności wśród podmiotów ubiegających się o uzyskanie zamówienia publicznego.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 25 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: Wykonanie przeglądów budowlanych w budynkach mieszkalnych, garażach oraz lokalach użytkowych zlokalizowanych w Inowrocławiu i Rejonie w...
Ogłoszenie premium 9 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Umożliwienie wykonawcom składania ofert częściowych jest jednym z podstawowych instrumentów prawnych, mającym przeciwdziałać nadmiernej agregacji zamówień, ma sprzyjać dywersyfikacji, a tym samym minimalizowaniu ryzyka występowania na rynku zamówień publicznych patologicznych sytuacji, w których możliwość złożenia oferty na realizację zamówienia ograniczona jest do jednego lub do wąskiego grona wykonawców. Takie sytuacje stanowią niewątpliwie naruszenie zasady konkurencyjności i równego traktowania wykonawców.
Zasada uczciwej konkurencji jako ograniczenie swobody podziału zamówienia przez zamawiającego
Zatem swoboda zamawiającego o podziale zamówienia na części jest ograniczona zasadą uczciwej konkurencji. W konsekwencji zamawiający zobowiązany jest wykazać czy w konkretnych okolicznościach decyzja co do podziału zamówienia, co do ilości części nie naruszy konkurencji poprzez ograniczenie możliwości ubiegania się o zamówienie w szczególności przez mikro i małe przedsiębiorstwa.
-
Wyłanianie oferenta w PZP z warunkiem otrzymania dotacji unijnej. Jak przeprowadzić postępowanie przetargowe zgodnie z prawem zamówień publicznych?
Zamówienia publiczneW jaki sposób można przeprowadzić postępowanie przetargowe zgodnie z PZP w celu wyłonienia oferenta, z którym podpiszemy umowę w przypadku otrzymania dotacji unijnej? Otrzymanie dotacji byłoby w tym przypadku warunkiem udzielenia wskazanego zamówienia. Chodzi o to by w momencie otrzymania dotacji oferent już był wyłoniony. Czy w ogóle istnieje taka możliwość? -
Bezpieczne rozwiązania dla umów czasowych w usługach ciągłych podczas postępowań odwoławczych. Czy podpisywanie kolejnych umów miesięcznych jest zgodne z PZP?
Zamówienia publiczneUdzielenie kolejnego zamówienia z powołaniem się na art. 30 ust. 4 ustawy Pzp może być uznane za nieuprawnione dzielenie zamówienia -
Rażąco niska cena w zamówieniach publicznych: wyjaśnienia i obowiązki wykonawcy
Zamówienia publiczneStosownie do postanowień określonych w przepisie art. 224 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami określonymi w dokumentach zamówienia lub wynikającymi z wyjaśnień, zamawiający żąda od wykonawcy, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny, lub jej istotnych części składowych.