Pytanie
Czy koszt kart multisport dla pracowników jest zamówieniem publicznym? Całość faktury za karty w danym miesiącu ogólnie wystawiana jest na podmiot, czyli zamawiającego, część kosztów karty sportowej multisport ponosi pracownik, a część pracodawca, jest to mniej więcej 50% na 50%. Koszt pracownika potrącany jest z wynagrodzenia pracownika. Czy uwzględniamy fakturę za karty benefit w sprawozdaniu do UZP?
Odpowiedź
Tak, wynagrodzenie dla wykonawcy, z tytułu zakupu kart sportowych dla pracowników powinno być wykazane w rocznym sprawozdaniu do UZP.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 25 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: wykonanie usług w zakresie udrażniania instalacji kanalizacyjnej i deszczowej oraz pracy podnośnika koszowego w budynkach spółdzielczych...
Ogłoszenie premium 9 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Zamawiający uwzględnia w rocznym sprawozdaniu zamówienia publiczne, jakie zlecił w danym roku. Należy uznać, że umowa, jaką zamawiający zawiera z firmą oferującą karty multisport, stanowi umowę o zamówienie publiczne i nie ma przy tym znaczenia źródło jej sfinansowania. Zamawiający samodzielnie i we własnym imieniu zobowiązuje się wobec wykonawcy i dokonuje na jego rzecz określonego przysporzenia, wykonawca zaś zobowiązany jest do spełnienia świadczenia wzajemnego w postaci określonych w umowie usług.
Zamawiający, celem zawarcia tego rodzaju umowy, jest zobowiązany przeprowadzić procedurę zlecenia zamówienia publicznego. Następnie to on jest podmiotem zobowiązania zapłaty za zakupione karnety, mimo, ze finansuje je ze środków z ZFŚS i częściowo z wynagrodzenia pracownika.
W związku z powyższym tego rodzaju wydatki powinny zostać uwzględnione w rocznym sprawozdaniu z udzielonych zamówień publicznych.
Podstawa prawna
Art. 7 pkt 32 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.).
* Justyna Rek-Pawłowska – prawnik z wieloletnim doświadczeniem w stosowaniu prawa zamówień publicznych, w tym jako pracownik działu prawnego dużej spółki budowlanej reprezentujący spółkę przed KIO, sporządzający opinie prawne z zakresu prawa zamówień publicznych i weryfikujący poprawność ofert składanych przez poszczególne działy spółki, od wielu lat redaktor prowadząca publikacji o tematyce zamówień publicznych skierowanych do zamawiających i wykonawców
-
Ekspertyzy w różnych budynkach, ale w tym samym roku - czy wymagają oddzielnych postępowań?
Zamówienia publiczneAby właściwie ustalić wartości zamówień do 130.000 zł, należy wziąć pod uwagę kilka kryteriów. -
Prawo do wniesienia odwołania po upływie terminu związania ofertą
Zamówienia publiczneW obowiązującym stanie prawnym, jeżeli zamawiający nie wezwie wykonawcy do przedłużenia terminu związania ofertą na zasadach opisanych w ustawie Prawo zamówień publicznych, wykonawca nie traci prawa do wniesienia odwołania jako podmiot nieuprawniony. -
Czy komornik może zająć rzecz nienależącą do dłużnika?
Zamówienia publiczneKomornik sądowy może zająć ruchomości dłużnika będące w jego władaniu albo we władaniu wierzyciela, który do nich skierował egzekucję. Komornik może zająć ruchomości w sytuacji faktycznego władania rzeczą przez dłużnika, tj. rzecz musi znajdować się w posiadaniu dłużnika i dłużnik musi posiadać władztwo nad tą rzeczą.