Kiedy zamawiający musi sporządzić raport z realizacji zamówienia publicznego?
Zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych raport sporządza się bez względu na tryb, w którym zamówienie zostało udzielone, w przypadku gdy:
- na realizację zamówienia wydatkowano kwotę wyższą co najmniej o 10% od wartości ceny ofertowej;
- na wykonawcę zostały nałożone kary umowne w wysokości co najmniej 10% wartości ceny ofertowej;
- wystąpiły opóźnienia w realizacji umowy przekraczające co najmniej:
a) 90 dni, w przypadku zamówień na roboty budowlane o wartości równej lub przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty dla robót budowlanych – 20 000 000 euro, a dla dostaw lub usług – 10 000 000 euro,
b) 30 dni, w przypadku zamówień o wartości mniejszej niż wyrażona w złotych równowartość kwoty dla robót budowlanych – 20 000 000 euro, a dla dostaw lub usług – 10 000 000 euro; - zamawiający lub wykonawca odstąpił od umowy w całości lub w części albo dokonał jej wypowiedzenia w całości lub w części.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowo-Budowlana "JARY" ogłasza przetargi nieograniczone na wykonanie robót i usług budowlanych
Ogłoszenie premium 19 dni do końca23.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górczewska" ogłasza konkurs ofert na ubezpieczenie majątku Spółdzielni oraz odpowiedzialności cywilnej jej władz
Ogłoszenie premium 6 dni do końca10.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
W innych sytuacjach opracowanie raportu jest fakultatywną decyzją zamawiającego.
Minimalny zakres sporządzanego raportu z realizacji zamówienia określono w art. 446 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Jak sporządzić i przechowywać raport z realizacji zamówienia publicznego?
Zamawiający zobowiązany jest sporządzić raport w terminie miesiąca od dnia sporządzenia protokołu odbioru lub uznania umowy za wykonaną albo rozwiązania umowy w wyniku złożenia oświadczenia o jej wypowiedzeniu, albo odstąpieniu od niej.
Czy zamawiający publikuje raport z realizacji zamówienia?
Przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie nakładają obowiązku publikacji treści raportu. Sporządzany przez zamawiającego raport archiwizowany może być np. w dokumentacji z realizacji umowy o zamówienie publiczne lub w dokumentacji związanej z procedurą wyboru wykonawcy zamówienia publicznego.
-
Zamawiający może wykluczyć nierzetelnego wykonawcę
Zamówienia publiczneUstawa Prawo zamówień publicznych w art. 109 ust. 1 przewiduje fakultatywne przesłanki wykluczenia wykonawcy z ubiegania się o uzyskanie zamówienia publicznego, których zastosowanie uzależnione jest od subiektywnej decyzji zamawiającego. -
Zamówienia publiczne w państwach członkowskich Unii Europejskiej
Zamówienia publicznePrawodawstwo Unii Europejskiej przyjmuje zapewnienie wykonawcom możliwości skutecznego konkurowania o zamówienia publiczne w innych państwach członkowskich jako wiodący cel dotyczący udzielania zamówień publicznych. -
Program Funkcjonalno-Użytkowy nie zawsze jest wymagany
Zamówienia publiczneW systemie zamówień publicznych Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) ma istotne znaczenie dla wykonawców ubiegających się o uzyskanie zamówienia publicznego. -
Czy cena może być jedynym kryterium w przetargu Pzp?
zamówienia publiczneZgodnie z art. 246 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający mogą zastosować kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert albo jako kryterium o wadze przekraczającej 60%, jeżeli określą w opisie przedmiotu zamówienia wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia.