Partnerzy serwisu:
Przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych mają zastosowanie do umów o zarządzanie Pracowniczym Planem Kapitałowym tylko wtedy, gdy wartość zamówienia na zarządzanie jest co najmniej równa progom unijnym, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy Pzp.

Powyższe wynika z art. 7 ust. 2a ustawy o pracowniczych planach kapitałowych (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 427). 

Ustawa o pracowniczych planach kapitałowych określa, w art. 49, że wynagrodzenie za zarządzanie funduszem inwestycyjnym, funduszem emerytalnym lub subfunduszem, w którym lokowane są środki gromadzone w PPK, może wynosić maksymalnie 0,5% wartości aktywów netto funduszu inwestycyjnego, funduszu emerytalnego lub subfunduszu w skali roku. Ponadto, zgodnie z art. 49 ust. 3 ustawy o PPK, podmiot zarządzający PPK może pobierać wynagrodzenie za osiągnięty wynik w wysokości do 0,1% wartości aktywów netto funduszu inwestycyjnego, funduszu emerytalnego lub subfunduszu w skali roku. Łącznie jest to stawka 0,6%. 

Wskazany wskaźnik wraz z prognozowanymi wpłatami do PPK przez określony umową okres stanowi podstawę do ustalenia szacunkowej wartości zamówienia na zarządzanie PPK. 

Ustalenie wartości wynagrodzenia z tytułu wykonywania umowy o zarządzanie PPK zależy od okresu, na jaki umowa ma być zawarta.  

Jeżeli zamawiający zobowiązany do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych chce zawrzeć umowę o zarządzanie PPK na czas nieoznaczony, musi obliczyć wartość zamówienia w sposób właściwy dla umowy na czas nieoznaczony, a jeżeli tak ustalona wartość zamówienia będzie równa lub wyższa od progu unijnego, konieczne będzie dla wyboru podmiotu zarządzającego prowadzeniem PPK przeprowadzenie procedur określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.