Ze względu na zmiany przepisów artykuł jest nieaktualny Sprawdź najnowsze zmiany w Prawie zamówień publicznych
Procedura prowadzenia konkursu w wielu elementach opiera się na rozwiązaniach obowiązujących przy udzielaniu zamówienia publicznego. Między innymi zgodnie z art. 120 ustawy PZP do oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie przepisy art. 26 ust. 3 i ust. 4 stosuje się odpowiednio. Zatem w przypadku gdy zamawiający prowadząc konkurs architektoniczny wymaga załączenia do składanego wniosku dokumentów potwierdzających np. posiadanie uprawnień architektonicznych przez uczestników konkursu możliwe jest w przypadku nie załączenia ich do wniosku wezwanie do uzupełnienia brakującego dokumentu.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na remont balkonów wraz z wymianą balustrad w budynku mieszkalnym
Ogłoszenie premium 15 dni do końca13.05.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa ogłasza przetarg nieograniczony na wymianę (demontaż oraz montaż) wraz z dostawą elementów do dźwigów osobowych
Ogłoszenie premium 0 dni do końca28.04.2025
INOWROCŁAW, Kujawsko - Pomorskie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Wskazana zasada nie dotyczy jednak wszystkich dokumentów.
Przepis zawarty w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość uzupełniania jedynie dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP tj. tych które odnoszą się do potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu lub do dokumentów potwierdzających, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymogi określone przez zamawiającego.
Zapamiętaj !
Uwzględniając powyższe stwierdzić należy, że dokument poświadczający udzielenie pełnomocnictwa nie podlega uzupełnianiu na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wobec powyższego wniosek o zakwalifikowanie do udziału w konkursie, który nie został podpisany zgodnie z zasadą reprezentacji przyjętą przez osobę prawną musi być uznany za obarczony błędem, którego nie można poprawić na podstawie przepisu zawartego w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Błąd związany z niewłaściwym pełnomocnictwem lub brak pełnomocnictwa polega na uchybieniu normie wyrażonej w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez wadliwe ustanowienie pełnomocnika. Późniejsze potwierdzenie pełnomocnictwa do czynności związanych z udziałem w konkursie nie może być uznane za skuteczne wobec terminu na złożenie wniosku, określonego w ogłoszeniu o konkursie.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655).
-
Pełnomocnik zastępuje prezesa
Zamówienia publiczneZgodnie z aktualnie obowiązującym stanem prawnym dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa do reprezentowania wykonawcy nie podlega uzupełnieniu na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. -
Opłata skarbowa z tytułu udzielonego pełnomocnictwa
Zamówienia publicznePytanie przedsiębiorcy: Biorąc udział w przetargu publicznym zamierzam do podpisania oferty upoważnić dyrektora handlowego. Czy w związku z ustanowieniem pełnomocnictwa muszę wnieść opłatę skarbową a jeżeli jest taki obowiązek to jaka jest aktualnie wysokość opłaty ?