Powyższe wynika z faktu, iż brokerzy utrzymują się, co do zasady, z prowizji płaconych przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Zatem zamawiający zobowiązany do udzielania zamówień publicznych w oparciu o procedury określone w ustawie Prawo zamówień publicznych nie musi dokonywać wyboru brokera wg przepisów tej ustawy.
Broker ubezpieczeniowy działając w imieniu zamawiającego powinien opracować opis przedmiotu zamówienia (zakres ochrony ubezpieczeniowej zamawiającego) oraz wzór umowy ubezpieczeniowej jaka zostanie zawarta pomiędzy wybranym w wyniku udzielenia zamówienia publicznego towarzystwem ubezpieczeniowym a zamawiającym. Zlecając brokerowi opisanie przedmiotu zamówienia zamawiający powinien zawrzeć zobowiązanie, aby opis był zgodny z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych a w szczególności art. 29 ust. 1 tej ustawy. Ponadto broker ubezpieczeniowy powinien zostać zobowiązany przez zamawiającego do opracowania warunków ubezpieczenia tak aby nie ograniczały konkurencji i mogły zostać spełnione co najmniej przez kilka towarzystw ubezpieczeniowych.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na zagospodarowanie podwórza zlokalizowanego przy budynku mieszkalnym wielorodzinnym
Ogłoszenie premium 8 dni do końca01.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górczewska" ogłasza konkurs ofert na ubezpieczenie majątku Spółdzielni oraz odpowiedzialności cywilnej jej władz
Ogłoszenie premium 17 dni do końca10.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Jaki tryb wybrać?
Jak wyżej wspomniano wybór brokera ubezpieczeniowego nie wymaga, co do zasady, przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Obowiązek jego przeprowadzenia dotyczy jednak wyboru ubezpieczyciela. Ze względu na przedmiot zamówienia najwłaściwszym do zastosowania wydaje się jeden z trybów podstawowych.
W przypadku gdy zamawiający współpracuje z brokerem nie ma, co do zasady, powodu prowadzenia postępowania w trybach negocjacyjnych (negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny), gdyż broker posiadając wiedzę na temat systemu ubezpieczeń powinien znać możliwości rynku i być w stanie opisać przedmiot zamówienia bez potrzeby prowadzenia negocjacji.
Okres współpracy z brokerem
Od decyzji zamawiającego zależy czy broker będzie realizował swoje usługi jedynie na etapie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest wybór ubezpieczyciela, czy też będzie współpracował z zamawiającym również w okresie trwania ochrony ubezpieczeniowej na podstawie zawartej polisy. Decydując się na dłuższy okres współpracy broker ubezpieczeniowy może świadczyć, na zlecenie zamawiającego, między innymi usługi związane z:
- analizą ryzyka ubezpieczeniowego,
- wskazaniem katalogu ryzyk, które należy ubezpieczyć obligatoryjnie, a które fakultatywnie,
- zebraniem i analizą ofert towarzystw ubezpieczeniowych oferujących wymagane ubezpieczenia,
- analizą ogólnych warunków ubezpieczeń towarzystw biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
- sprawdzeniem poprawności wystawionych przez towarzystwo ubezpieczeniowe polis,
- administrowaniem w imieniu ubezpieczonego zawartymi uprzednio polisami poprzez np. konieczne do ubezpieczenia, aneksy, uaktualnienia ryzyk i sum ubezpieczenia,
- zgłaszaniem szkód i udział przy oględzinach przez likwidatora ze strony ubezpieczyciela,
- monitoringiem terminowości wypłat odszkodowań.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym (Dz. U. 2003 r. Nr 124, poz. 1154 ze zm.); ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm),
-
W jaki sposób wykonawca może zmienić lub wycofać swoją ofertę?
Przetargi krok po krokuWykonawca może zmienić swoją ofertę na dwa sposoby, natomiast jeśli wykonawca wniesie o zwrot złożonej oferty - zamawiający powinien mu ją zwrócić. -
Oczywista omyłka rachunkowa - jak ją poprawić?
Przetargi krok po krokuProwadząc postępowanie, zamawiający zobowiązany jest sprawdzić ofertę nie tylko pod kątem zgodności z siwz czy wymagań związanych z przedmiotem zamówienia, ale także zweryfikować oferty pod kątem różnego rodzaju omyłek, w tym oczywistych omyłek rachunkowych. -
Jak poprawnie oszacować wartość zamówienia na zakup ubezpieczenia grupowego pracowników
Przetargi krok po krokuPodstawą ustalenia wartości dla każdego zamówienia publicznego jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, które masz obowiązek ustalić z należytą starannością. W przypadku zamówienia na usługę grupowego ubezpieczenia pracowników będzie to szacunkowa łączna wysokość składek, jakie w danym okresie zostaną odprowadzone przez pracodawcę z wynagrodzenia pracowników.