Wskazana powyżej ustawa wprowadza do art. 24 nowy ust. 1a, który obliguje zamawiającego do wykluczenia wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła co najmniej 5% wartości umowy.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na zagospodarowanie podwórza zlokalizowanego przy budynku mieszkalnym wielorodzinnym
Ogłoszenie premium 8 dni do końca01.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Własnościowa Spółdzielnia Mieszkaniowa "JASIEŃ" ogłasza przetarg ograniczony na: wykonanie wjazdu do altany śmietnikowej
Ogłoszenie premium 3 dni do końca26.11.2024
GDAŃSK, PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Wprowadzenie wskazanego przepisu wynika z konieczności dostosowania polskiego prawa do norm zawartych w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2004/18/WE. Wskazana dyrektywa w art. 45 ust. 2 lit. 2d stanowi, że "wyklucza się z postępowania wykonawców, jeżeli są winni poważnego wykroczenia zawodowego udowodnionego dowolnymi środkami przez instytucje zamawiające".
Ustawodawca wprowadzając przepis art. 24 ust.1 pkt. 1a Prawa zamówień publicznych ma na celu wyeliminowanie z postępowania o zamówienia publiczne wykonawcy, który nie zrealizował części zamówienia, a nie ma jeszcze prawomocnego wyroku Sądu w zakresie, o którym mowa w art. 24 ust. 1pkt. 1 tej ustawy. Dotychczas wykonawca, który nie wykonał zamówienia i z jego winy rozwiązano umowę, do czasu prawomocnego wyroku sądu zakazującego udziału w postępowaniach o zamówienie publiczne na okres 3 lat, mógł ubiegać się o kolejne zamówienia, a zamawiający nie miał prawa go wykluczyć. Zdarzały się wręcz sytuacje, w których wykonawca po rozwiązaniu umowy wygrywał nowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiot obejmował dokończenie realizacji zadania, w którym doszło do rozwiązania umowy.
Nowelizacja ma zastosowanie do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych od 11 maja 2011 r.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 25 lutego 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 87 poz. 484).
Zobacz ujednolicony tekst ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z ostatnimi nowelizacjami
-
Zapytanie o cenę coraz mniej popularne
Zamówienia publiczneKomitet Rady Ministrów przyjął ?Sprawozdanie Prezesa UZP o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2010 r.? -
Zamówienie na usługi hotelarskie - czy żądać dokumentu potwierdzającego standard hotelu?
Przetargi krok po krokuZamawiający może żądać od wykonawców tylko tych dokumentów, które określone zostały w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2009 r. -
Nowe rozporządzenie ws. kryteriów oceny ofert
Zamówienia publiczne25 maja 2011 r. wchodzi w życie nowe rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów dotyczące innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert. -
Zamówienia publiczne w 2010 r.
Zamówienia publicznePrezes Urzędu Zamówień Publicznych przekazał do uzgodnień międzyresortowych projekt ?Sprawozdania o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2010 roku?.