Pytanie
Przetarg nieograniczony obejmuje usługę przygotowania posiłków w siedzibie zamawiającego - przy użyciu jego pomieszczeń i urządzeń, wobec tego czy dopuszczalne jest aby zamawiający płacił miesięczne wynagrodzenie za świadczenie w/w usługi, a jednocześnie wykonawca będzie płacił zamawiającemu miesięczny ryczałt za dzierżawę wykorzystywanych pomieszczeń i urządzeń na podstawie dołączonej do siwz umowy na dzierżawę.
Odpowiedź
Strony umowy mogą tak ułożyć między sobą stosunek prawny, że jednocześnie obie otrzymają korzyść majątkową.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na remont klatki schodowej
Ogłoszenie premium 10 dni do końca02.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic
Ogłoszenie premium 2 dni do końca24.11.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Zamówieniem publicznym jest odpłatna umowa zawierana między zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane (art. 2 pkt 13 ustawy Prawo zamówień publicznych).
Zgodnie z Kodeksem cywilnym strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom życia społecznego (art. 3531 kc).
W wyniku tak opisanego przez Ciebie i skonstruowanego stosunku prawnego obie strony otrzymują świadczenia ekwiwalentne: zamawiający otrzymuje usługę przygotowania posiłków w zamian za miesięczne wynagrodzenie dla wykonawcy, natomiast wykonawca dzierżawi sprzęt i pomieszczenia zamawiającego za miesięczny ryczałt. A zatem obie strony otrzymują korzyść majątkową.
W sytuacji, gdy jedną stroną takiego stosunku prawnego jest zamawiający zobowiązany do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych i zachodzą przesłanki do jej stosowania należy przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
Podstawa prawna: art. 2 pkt 13 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.).
-
Subiektywizm w ocenie ofert
Zamówienia publiczneZgodnie z utrwalonym stanowiskiem Krajowej Izby Odwoławczej pomimo dążenia do doprecyzowania kryterium jakościowego, w jego charakter wpisany jest jednak pewien poziom subiektywizmu. -
Prokurent podpisując ofertę nie musi przedstawiać zaświadczeń z Krajowego Rejestru Karnego
Zamówienia publiczneInstytucja prokury jako szczególnego rodzaju pełnomocnictwo została określona w Kodeksie Cywilnym. Prokurent podpisując ofertę nie musi przedstawiać udzielonego pełnomocnictwa. Wystarczającym jest uwidocznienie prokurenta we wypisie z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym. -
Można opublikować jedno ogłoszenie o udzieleniu zamówienia dla wielu umów
Przetargi krok po krokuW przypadku składania ofert częściowych szacunkową wartość zamówienia podaje się dla danej części zamówienia.