Pytanie
Czy władze miasta mogą wszcząć przetarg nieograniczony na roboty budowlane w sytuacji, gdy realizacja będzie odbywała się na terenie miasta oraz częściowo na terenach zarządzanych przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej (przy gruntach pokrytych wodami)? Czy w przypadku braku porozumienia z zarządem, będzie można unieważnić przetarg na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 lub 7 Prawo zamówień publicznych?
Odpowiedź
Ustawa nie zawiera żadnych ograniczeń co do miejsca realizacji danej inwestycji, a zatem możliwe jest wykonanie robót budowlanych na terenie miasta oraz na terenie zarządzanym przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, stosownie do treści zawartego pomiędzy zamawiającymi porozumienia.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górczewska" ogłasza konkurs ofert na ubezpieczenie majątku Spółdzielni oraz odpowiedzialności cywilnej jej władz
Ogłoszenie premium 18 dni do końca10.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na: wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic wraz z podejściami do pionów lokalowych do rewizji
Ogłoszenie premium 2 dni do końca24.11.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Jeżeli zamawiający zamierzają wspólnie przeprowadzić postępowanie i udzielić zamówienia, to powinni dokonać wszystkich stosownych ustaleń przed publikacją ogłoszenia o przetargu nieograniczonym. Nie może zatem dojść do sytuacji, że brak porozumienia pomiędzy nimi skutkować będzie brakiem możliwości rozstrzygnięcia postępowania.
Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. - Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) - cyt.: "Zamawiający mogą wspólnie przeprowadzić postępowanie i udzielić zamówienia, wyznaczając spośród siebie zamawiającego upoważnionego do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w ich imieniu i na ich rzecz".
Sytuacje, w których można unieważnić postępowanie
Przesłanki unieważnienia postępowania określone w art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych mają charakter zamkniętego katalogu. W sytuacji, gdy zamawiający nie posiada środków finansowych wystarczających na pokrycie wynagrodzenia wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę, postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy.
Jeżeli natomiast zamawiający nie będzie posiadał żadnych środków finansowych na realizację zamówienia, wówczas należy rozważyć możliwość unieważnienia postępowania w trybie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. na skutek wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
W praktyce zastosowanie tego przepisu może być w przypadku braku środków finansowych problematyczne, z uwagi na pojęcie interesu publicznego, który nie zawsze pokrywa się z interesem zamawiającego.
Z orzeczenia Sądu Okręgowego w Warszawie z 7 lipca 2009 r. - sygn. akt V Ca 1187/09 wynika, że powołanie się na brak środków finansowych będzie zasadne, jeżeli w trakcie postępowania nastąpiło cofnięcie środków finansowych na realizację zamówienia.
Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 i 1a ustawy z 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.).
-
KIO o zasadach opisu przedmiotu zamówienia i kryteriach oceny ofert
Zamówienia publiczneCzy opis przedmiotu zamówienia, który "obiektywnie" nie jest wyczerpujący może spełniać wymagania ustawy Prawo zamówień publicznych? Czy można skutecznie zwiększyć poziom świadczonych usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych poprzez zwiększenie częstotliwości ich odbioru? -
Zamawiający nie udostępnił ofert konkurencji - kiedy upływa termin odwołania?
Zamówienia publiczneOdmowa udostępnienia dokumentów załączonych do oferty, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa, powinna być kwalifikowana jako zaniechanie zamawiającego.