Pytanie
Zamawiający przeprowadził postępowanie na wykonywanie usług leśnych w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej progów unijnych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. W ogłoszeniu o zamówieniu przewidziano możliwość udzielania zamówień uzupełniających zgodnie z art. 66 ust. 5 Prawa zamówień publicznych. Czy zamówienie uzupełniające np. o wartości 1 000 zł należy przeprowadzić zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, tzn. tak jak zamówienie podstawowe, czy potraktować jako zamówienie podprogowe?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 20 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: Wykonanie dezynsekcji i deratyzacji w budynkach spółdzielczych zlokalizowanych w Inowrocławiu i Rejonie
Ogłoszenie premium 4 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź
Zamówienie uzupełniające udzielane dotychczasowemu wykonawcy usług, zgodnie z uregulowaniem zawartym w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. - Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) należy zrealizować w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zamówienie uzupełniające o wartości szacunkowej wynoszącej 1000 złotych należy zatem zlecić wykonawcy zamówienia podstawowego na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. bez zastosowania jej przepisów.
Zamówienie uzupełniające poniżej 30 000 euro
Zamówienie uzupełniające stanowi odrębną od przetargu nieograniczonego procedurę. W praktyce oznacza to, że przed jego udzieleniem zamawiający zobowiązany jest ustalić z należytą starannością jego wartość szacunkową. Wartość zamówienia podstawowego pozostaje bez wpływu na wartość szacunkową zamówień uzupełniających. Zapisz się na newsletter! Porady ekspertów oraz informacje o najnowszych zmianach w Pzp na Twojej skrzynce >>
Jeżeli w wyniku czynności zamawiającego przedmiotowa wartość zostanie określona w wysokości poniżej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro, wówczas do udzielenia zamówienia uzupełniającego zamawiający nie będzie zobligowany stosować przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamówienie uzupełniające powyżej 30 000 euro
Jeżeli natomiast wartość szacunkowa kolejnych udzielanych zamówień uzupełniających przekroczy próg 30 000 euro , obowiązkiem zamawiającego będzie udokumentowanie przeprowadzenia procedury zamówienia z wolnej ręki zgodnie z wymogami ustawowymi, tj. w szczególności sporządzenie protokołu (notatki urzędowej) z negocjacji z wykonawcą zamówienia podstawowego oraz protokołu z postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na stosownych drukach.
Podstawa prawna: art. 4 pkt 8, art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. - Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.)
-
Skrócenie terminu składania ofert poniżej terminu minimalnego jest naruszeniem ustawy Prawo zamówień publicznych
Przetargi krok po krokuPrawo zamówień publicznych przewiduje minimalne terminy, jakie muszą upłynąć pomiędzy ogłoszeniem o zamówieniu a terminem składania ofert. -
Wykonawca nie może powołać się na zamówienie zrealizowane wcześniej niż w okresie referencyjnym
Zamówienia publiczneWykonawca może wymienić roboty rozpoczęte i wykonane w ostatnich 5 latach przed datą składania ofert oraz roboty rozpoczęte wcześniej, ale zakończone przed tą datą graniczną - referencyjną. -
Wartość zamówienia uzupełniającego może być inna niż wartość zamówienia podstawowego
Zamówienia publicznePrzed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający ma obowiązek oszacować wartość zamówienia. Ustawodawca zobligował zamawiającego, aby szacunki były aktualne i dla zamówień na usługi nie mogą one zostać dokonane wcześniej niż ... -
Czy umowę z podwykonawcą można zawrzeć w trakcie realizacji zamówienia?
Przetargi krok po krokuIntegralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia są istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.