Pytanie
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wymagał dostarczenie akcesoriów do urządzenia (zestaw), w skład którego wchodzi: 2 kartony, 5 taśm do drukarki, 3 płytki. Wykonawca w formularzu cenowym, w nazwie zaoferowanego asortymentu wpisał akcesoria do urządzenia, natomiast z załączonych (wymaganych) katalogów wynika, że zestaw zawiera 6 płytek a nie 3. Jak zamawiający powinien postąpić w tej sytuacji?
Odpowiedź
W opisanym przypadku zamawiający ma możliwość wystąpienia do wykonawcy o stosowne wyjaśnienia oferty i w zależności od ich treści podjąć dalsze przewidziane ustawą czynności.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na naprawę ścian elewacyjnych wraz z remontem w dwóch pionach balkonów
Ogłoszenie premium 8 dni do końca02.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Własnościowa Spółdzielnia Mieszkaniowa "JASIEŃ" ogłasza przetarg ograniczony na: wykonanie wjazdu do altany śmietnikowej
Ogłoszenie premium 2 dni do końca26.11.2024
GDAŃSK, PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Wyjaśnienia do oferty
W przypadku wątpliwości dotyczących treści złożonej oferty zamawiający ma prawo zwrócić się do wykonawcy na podstawie art. 87 ust. 1 Prawa zamówień publicznych z wnioskiem o złożenie stosownych wyjaśnień.
Ponieważ w treści złożonej oferty wykonawca nie wyspecyfikował szczegółowo jakie elementy wchodzą w skład zestawu akcesoriów do urządzenia, a z załączonych przez niego dokumentów, dotyczących przedmiotu zamówienia wynika, że są one w pełni zgodne z wymaganiami zamawiającego, w celu ustalenia rzeczywistej woli wykonawcy niezbędne będzie uzyskanie od niego stosownych wyjaśnień. Zapisz się na newsletter! Co wtorek na Twojej skrzynce >>
Jeżeli wykonawca potwierdzi, iż zaoferował zestaw składający się z elementów jakich wymagał zamawiający (zarówno w odniesieniu do ich rodzaju jak i ilości), wówczas powinien przyjąć, iż treść złożonej oferty odpowiada treści siwz, a jedynie załączony katalog zawiera błędy.
-
Poprawianie innych omyłek nie może doprowadzić do powstania istotnych zmian w treści oferty
Przetargi krok po krokuPrawo zamówień publicznych obliguje zamawiającego do poprawienia innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze siwz niepowodujących istotnych zmian w treści oferty. -
Wykonawca może wycofać ofertę
Zamówienia publiczneProcedura zwrotu oferty wycofanej przez wykonawcę przed upływem terminu składania ofert przetargowych powinna zostać zawarta w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. -
Dodatkowe kryterium oceny ofert musi być związane z przedmiotem zamówienia
Zamówienia publiczneZgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych kryteria oceny ofert muszą odnosić się do przedmiotu zamówienia i nie mogą dotyczyć właściwości wykonawcy w szczególności... -
Wyjaśnienie wykonawcy na temat rażąco niskiej ceny musi być przekonujące
Przetargi krok po krokuZamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.