Pytanie:
W budżecie projektu unijnego przewidziane są następujące zadania:
- Przygotowanie, opracowanie graficzne,
- Druk materiałów - promocyjnych,
- Wykonanie materiałów promocyjnych - gadżety,
- Przygotowanie, opracowanie graficzne,
- Druk (publikacja) i dystrybucja materiałów informacyjno- promocyjnych,
- Prowadzenie stron internetowych,
- Przygotowanie artykułów sponsorowanych i wykup powierzchni w prasie,
- Współpraca ze środkami masowego przekazu w zakresie przekazywania informacji
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Cichy Kącik" ogłasza przetarg nieograniczony na sprzątania wewnątrz budynków
Ogłoszenie premium 18 dni do końca16.12.2024
WROCŁAW, DolnośląskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na zagospodarowanie podwórza zlokalizowanego przy budynku mieszkalnym
Ogłoszenie premium 3 dni do końca01.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
- Reklamy na bilbordach i na środkach komunikacji miejskiej
Wartością szacunkową jest wspólna wartość, czy może każde działanie należy oszacować osobno?
Odpowiedź:
Nie ma potrzeby szacowania łącznie wartości wszystkich wymienionych zamówień.
W przypadku udzielania zamówień objętych jednym projektem współfinansowanym ze środków unijnych trzeba ustalić, czy projekt obejmuje jedno zamówienie w rozumieniu Pzp czy też kilka odrębnych zamówień.
Rodzaje tożsamości
Zamawiający powinien dokonać kwalifikacji zamówień posługując się tradycyjnie kryteriami tj. podobieństwo przedmiotowe i funkcjonalne zamówienia, tożsamość czasowa zamówienia, możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę.
Odrębne zamówienia
Biorąc pod uwagę powyższe oraz podane w pytaniu przedmioty zamówienia, w ramach przedmiotowego projektu unijnego zamawiający mógłby udzielić kilku odrębnych zamówień według ich odrębnego oszacowania i odpowiadających temu przepisów ustawy Pzp. Przykładowo (kierując się tylko podaną nazwą, bez znajomości szczegółów) jedno zamówienie mogłoby obejmować: przygotowanie, opracowanie graficzne, druk materiałów-promocyjnych, przygotowanie; opracowanie graficzne, druk (publikacja) i dystrybucja materiałów informacyjno- promocyjnych. Drugie zamówienie: wykonanie materiałów promocyjnych - gadżety. Trzecie zamówienie: prowadzenie stron internetowych. Czwarte zaś: przygotowanie artykułów sponsorowanych i wykup powierzchni w prasie, z ewentualnym zsumowaniem z reklamą na bilbordach i na środkach komunikacji miejskiej (ale tu już można mieć wątpliwości co do ustalania odrębnie wartości zamówienia nie znając dokładnie wszystkich okoliczności sprawy). Zobacz: Zamawiający oceniając ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert może żądać tylko wyjaśnień
Podstawa prawna:
- art. 32 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.).
-
Jeżeli wymóg postawiony przez zamawiającego jest nierealny do spełnienia, to ta część procedury powinna być unieważniona
Przetargi krok po krokuZamawiający będąc na etapie początkowym powinien zweryfikować wszelkie dane dotyczące wymogów postawionych w opisie przedmiotu zamówienia i skonstruować go w taki sposób, aby zachować uczciwą konkurencje i równe traktowanie wykonawców, tak aby przeprowadzenie procedury konkurencyjnej było realne. -
Informacja o wartości umów ramowych stanowiących podstawę udzielania zamówień przekazywana jest w sprawozdaniu przez zamawiającego centralnego
Przetargi krok po krokuZamawiający wybierając tabelę, w której uwzględni udzielone przez siebie zamówienia, powinien kierować się ustaloną przez siebie z należytą starannością wartością szacunkową zamówienia. -
Przestępstwo korupcji
KomunikatyW postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego może dochodzić do popełniania czynów wyczerpujących znamiona przestępstw zarówno przez wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, jak również przez zamawiających. Zakres podmiotowy tych czynów co do zasady nie budzi wątpliwości, chociaż należy mieć na uwadze możliwość popełnienia przestępstwa związanego z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego również przez osoby trzecie (w szczególności przestępstwa płatnej protekcji). -
Niekiedy opisanie posiadanej przez zamawiającego infrastruktury teleinformatycznej jest uzasadnione
Przetargi krok po krokuPrzedmiot zamówienia należy opisywać w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.