Pytanie:
Zamawiający w 2014 roku przeprowadził w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie na roboty budowlane poniżej progów unijnych i zawarł 3 umowy ramowe. Czy zawierając umowy realizacyjne, powinien powołać komisje, odebrać oświadczenia ZP-1 od jej członków i kierownika jednostki, przygotować siwz oraz zaproszenia do wykonawców? Czy należy powiadomić wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz opublikować przedmiotową informację na stronie internetowej, a następnie sporządzić protokół i opublikować ogłoszenie o udzieleniu zamówienia ? Czy ofertę wykonawcy , która wpłynęła do zamawiającego na umowę realizacyjną, należy odesłać?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: Wykonanie przeglądów budowlanych w budynkach mieszkalnych, garażach oraz lokalach użytkowych zlokalizowanych w Inowrocławiu i Rejonie w...
Ogłoszenie premium 8 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 24 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Obowiązki zamawiającego, o których mowa w pytaniu (tj. powołanie komisji, konieczność złożenia stosownych oświadczeń przez jej członków, przygotowanie w formie pisemnej dokumentów - siwz , zaproszenia do negocjacji, informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty , ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, itd.), których powinien on dokonać na etapie umowy realizacyjnej (po zawarciu umowy ramowej), powinny zostać określone w dokumencie organizacyjnym zamawiającego formułującym zasady udzielania takich zamówień. W większości nie wynikają one wprost z przepisów ustawy Pzp (poza m.in. informacją o wyborze najkorzystniejszej oferty i jej publikacją oraz przygotowaniem stosownych dokumentów - siwz i zaproszenia do negocjacji). Do tzw. umów realizacyjnych nie korzysta się bowiem z trybów opisanych w ustawie Pzp , a jej wskazane w art. 101 ustawy Pzp przepisy stosuje się "odpowiednio".
Umowa ramowa a ustawa Pzp
Stosownie do art. 2 pkt 9a ustawy Pzp , przez "umowę ramową" należy rozumieć umowę zawartą pomiędzy zamawiającym, a jednym lub większą liczbą wykonawców. Jej celem jest ustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie, w szczególności cen i jeżeli zachodzi taka potrzeba, przewidywanych ilości.
Znajdź przetarg: Oferty przetargów z całego kraju
Umowa ramowa a tryby zamówień publicznych
W celu zawarcia umowy ramowej zamawiający jest zobowiązany na podstawie art. 99 ustawy Pzp przeprowadzić postępowanie, stosując odpowiednio przepisy dotyczące udzielania zamówienia w trybach:
- przetargu nieograniczonego,
- przetargu ograniczonego lub
- negocjacji z ogłoszeniem.
-
Umowa ramowa w zamówieniach publicznych
Przetargi krok po krokuCelem umowy ramowej jest ustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie, w szczególności cen i jeżeli zachodzi taka potrzeba, przewidywanych ilości. -
Regulamin udzielania zamówień publicznych
Zamówienia publiczneRegulamin udzielania zamówień publicznych o wartości niższej niż 30.000 euro powinien wskazywać w jaki sposób udzielić zamówienia a także określać procedury poprzedzające udzielenie zamówienia publicznego. -
Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ)
Przetargi krok po krokuWykonawca będzie składał JEDZ wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofertą w zależności od trybu postępowania. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia JEDZ będzie zobowiązany złożyć każdy wykonawca. -
Zamówienia publiczne z dziedziny nauki
Przetargi krok po krokuNowelizacja Pzp z 13 maja 2016 roku wprowadziła zmiany dotyczące zamówień badawczych i rozwojowych.