Pytanie:
Ogłosiliśmy przetarg nieograniczony, w którym wspólnie z innym zamawiającym zamierzamy udzielić zamówień zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy Pzp. Przetarg został ogłoszony na roboty budowlane i nie podzielono zamówienia na części. Każdy z zamawiających zamierza udzielić wybranemu wykonawcy oddzielnego zamówienia na swój zakres robót.
Po otwarciu ofert okazało się, że złożono 2 oferty. Pierwsza była droższa od drugiej, ale cena pierwszej oferty dla zakresu robót dla pierwszego zamawiającego była niższa od ceny drugiego zamawiającego. Czy w tym przypadku, biorąc pod uwagę fakt, że przetarg nie jest podzielony na części oraz, że każdy z zamawiających podpisze osobną umowę z wykonawcą , można przyjąć, że pierwszy zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, mimo iż cena tej oferty będzie dla niego wyższa od tej, którą zaoferował drugi wykonawca ? Jak należałoby w tym przypadku postąpić? Rozstrzygnąć postępowanie i podpisać umowy z wykonawcą czy unieważnić procedurę?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 23 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic
Ogłoszenie premium 5 dni do końca29.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Prawo zamówień publicznych - tekst ujednolicony
Odpowiedź:
W opisanej sytuacji należy zawrzeć obydwie umowy z wykonawcą , którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zgodnie z przyjętymi w siwz kryteriami oceny ofert, nawet jeśli nie przedstawia ona najkorzystniejszej ceny dla pierwszego zamawiającego.
Zgodnie z definicją wskazaną w art. 2 pkt 5 ustawy Pzp przez najkorzystniejszą ofertę należy rozumieć taką:
1) która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia publicznego w szczególności w przypadku zamówień w zakresie działalności twórczej lub naukowej, których przedmiotu nie można z góry opisać w sposób jednoznaczny i wyczerpujący lub która najlepiej spełnia kryteria inne niż cena lub koszt, gdy cena lub koszt jest stała albo
2) z najniższą ceną lub kosztem, gdy jedynym kryterium oceny jest cena lub koszt.
Zasady wprowadzone do postępowania są wiążące zarówno dla wykonawców jak i dla zamawiającego. Fakt, że w omawianym przypadku nie przewidziano podziału zamówienia na części musi być respektowany.
-
Rozporządzenie w sprawie wpisu od odwołania już obowiązuje!
Zamówienia publiczneRozporządzenie w sprawie wpisu od odwołania weszło w życie 24 stycznia 2017 roku -
Sporządzanie sprawozdań - nowe zasady
Zamówienia publiczneUstawa Pzp zobowiązuje wszystkich zamawiających, którzy w 2016 r. udzielali zamówień publicznych do sporządzenia rocznego sprawozdania z udzielonych zamówień . -
Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi
Zamówienia publiczneUstawa o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi weszła w życie w dniu 14 grudnia 2016 r. -
Termin zawiadomienia o odrzuceniu oferty
Przetargi krok po krokuZamawiający ma obowiązek poinformować wykonawcę o odrzuceniu jego oferty przetargowej. Dowiedz się, kiedy powinien to zrobić zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych.