Pytanie:
Zamawiający zawarł w siwz dwa kryteria oceny oferty:
1. cenę
2. okres gwarancji
Jednocześnie wskazał, że wszelkie poprawki wymagają przekreślenia nieprawidłowego wpisu i wskazania obok czytelnie nowego (wraz z parafą).
Zamówienie dotyczyło dwóch zadań. Jeden z wykonawców , który złożył najtańszą ofertę w obydwu zadaniach, w jednym zadaniu wyraźnie wpisał okres gwarancji 80 miesięcy, a w drugim nie można ustalić bez wątpliwości, czy jest to 80 czy 60 miesięcy. Prawdopodobnie najpierw wpisał 60, a potem 6 poprawił na 8, ale nadpisując tę cyfrę, w związku z czym jest ona zamazana. Niestety, nigdzie więcej nie ma w ofercie podanego tego okresu, jak też nie jest on wpisany słownie.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na naprawę ścian elewacyjnych wraz z remontem w dwóch pionach balkonów
Ogłoszenie premium 10 dni do końca02.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Własnościowa Spółdzielnia Mieszkaniowa "JASIEŃ" ogłasza przetarg ograniczony na: wykonanie wjazdu do altany śmietnikowej
Ogłoszenie premium 4 dni do końca26.11.2024
GDAŃSK, PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Czy w tej sytuacji, kiedy niejasna treść pojawiła się w formularzu oferty, można wezwać wykonawcę do wyjaśnień w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp ? Czy należy od razu odrzucić ofertę na to zadanie, czy może istnieje możliwość jej poprawy?
Odpowiedź:
W związku z tym, że zamawiający nie jest upoważniony do negocjowania z wykonawcą treści złożonej oferty, zamawiający powinien ocenić ją przy uwzględnieniu niższej wartości, czyli 60 miesięcy. Nie wolno dokonać jej odrzucenia w związku z brakiem możliwości weryfikacji, czy wykonawca zaoferował okres gwarancji równy 60 czy 80 miesięcy, o ile wymóg w zakresie minimalnego okresu gwarancji nie był wyższy niż 60 miesięcy.
Oferta w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego stanowi wyraz oświadczenia woli wykonawcy zawarcia umowy o treści zgodnej z oczekiwaniami zamawiającego. Wiąże ona wykonawcę w terminie związania ofertą.
Z powyższego wynika podstawowa zasada, z poszanowaniem której powinno toczyć się postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego , to jest zakaz prowadzenia między zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści. Wyjątki od wskazanej zasady są dwa:
1. pierwszy dotyczy postępowania prowadzonego w trybie dialogu konkurencyjnego;
2. drugi natomiast odnosi się do poprawiania w treści ofert omyłek (art. 87 ustawy Pzp ).
-
Wykonawca zgłasza podwykonawcę na etapie realizacji umowy. Sprawdź formalności
Przetargi krok po krokuCzy wykonawca musi znać wszystkich swoich podwykonawców? A co może zrobić zamawiający, gdy chce zweryfikować podwykonawcę? -
Wykonawca oferuje dłuższą gwarancję niż producent urządzenia. Jak w praktyce ją egzekwować?
gwarancjaOd kogo mamy egzekwować gwarancję urządzenia czy materiału użytego przy okazji inwestycji? I jak długo może ona obowiązywać? Warto znać te zasady. -
Cena 100 procent przy zamawianiu robót budowlanych? Pamiętaj o niezbędnych warunkach!
Przetargi krok po krokuO czym trzeba pamiętać, zanim ogłoszony zostanie przetarg z ceną jako jedynym kryterium oceny oferty? -
Unijne ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - formalności
Przetargi krok po krokuDowiedz się jak prawidłowo wypełnić unijny formularz ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.