Pytanie:
W świetle zmian wprowadzonych od 18 października br. do rozporządzenia w sprawie dokumentów proszę o odpowiedź dotyczącą wymaganej formy dokumentów i oświadczeń składanych przez wykonawcę. Czy np. wykaz dostaw, oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, oświadczenie o przynależności (albo jej braku) do tej samej grupy kapitałowej wykonawca składa w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem? Oryginał zastrzeżony jest dla formularza ofertowego i oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ustawy Pzp. A co ze zobowiązaniem podmiotu „trzeciego” oddającego zamawiającemu do dyspozycji niezbędne zasoby na potrzeby realizacji zamówienia na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp – czy musi być złożone w oryginale, czy dopuszczona jest forma kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic
Ogłoszenie premium 6 dni do końca29.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: Wykonanie przeglądów budowlanych w budynkach mieszkalnych, garażach oraz lokalach użytkowych zlokalizowanych w Inowrocławiu i Rejonie w...
Ogłoszenie premium 8 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w aktualnym rozporządzeniu w sprawie dokumentów, są składane w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub w formie elektronicznej kopii dokumentu bądź oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem. Jednak dotyczy to – co do zasady – postępowań:
których wartość zamówienia jest równa progom unijnym lub wyższa od nich
w których dopuszczono możliwość składania dokumentów lub oświadczeń przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
W postępowaniach, których wartość zamówienia jest mniejsza niż progi unijne, prowadzonych przez zamawiających innych niż centralny zamawiający, wszczętych w okresie od 18 października 2018 r. do 31 grudnia 2019 r., w których, zgodnie z wyborem zamawiającego, nie została dopuszczona możliwość składania dokumentów lub oświadczeń przy użyciu środków komunikacji elektronicznej:
1) dokumenty lub oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem,
2) poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem.
Więcej na Portal ZP
Justyna Andała-Sępkowska
Prawnik z wieloletnią praktyką w dziedzinie zamówień publicznych po stronie zamawiającego. Autorka licznych profesjonalnych publikacji poświęconych problematyce związanej z prawem zamówień publicznych.
-
Rozbieżności w ofercie przetargowej
Przetargi krok po krokuSprawdź, jak postępować w przypadku rozbieżności w ofercie przetargowej. Dowiedź się jakie czynności należy podjąć i jakie dokumenty przygotować. -
Dokumenty przedmiotowe w ofercie przetargowej
Przetargi krok po krokuPróbki, opisy i fotografie produktów stanowią element przedmiotowy postępowania i powinny zostać uznane jako dokument składany na potwierdzenie spełniania wymagań zamawiającego w stosunku do opisanego przedmiotu zamówienia. -
Podpis na dokumentach przetargowych
Przetargi krok po krokuAby zachować pisemną formę tzw. dokumentów przedmiotowych niezbędne jest nie tylko utrwalenie treści oświadczenia woli pismem, ale konieczne jest także własnoręczne podpisanie tego oświadczenia.