Pytanie:
Moje pytanie dotyczy rocznego sprawozdania. Inwestycja jest dofinansowana z UE. Byliśmy zamawiającym i jednocześnie przeprowadzaliśmy postępowanie. Dofinansowanie zdobyliśmy z inną gminą, w związku z czym umowa była trójstronna tj. gmina X, gmina Y i wykonawca. Umowa została podpisana na kwotę 100.000 zł, z czego z dalszej treści umowy wynika, iż gmina X pokrywa 62.000 zł a gmina Y 38.000 zł. W związku z tym jaką powinniśmy wykazać kwotę w rocznym sprawozdaniu, skoro umowa jest trójstronna? Czy całość – 100.000 zł czy tylko 62.000 zł jako gmina X a gmina Y 38.000 zł, czy też obie gminy X i Y w sprawozdaniu wykazują kwotę po 100.000 zł?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic
Ogłoszenie premium 2 dni do końca24.11.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górczewska" ogłasza konkurs ofert na ubezpieczenie majątku Spółdzielni oraz odpowiedzialności cywilnej jej władz
Ogłoszenie premium 18 dni do końca10.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
W przedstawionych w pytaniu okolicznościach obowiązek sprawozdawczy ciąży na zamawiającym, który przeprowadził postępowanie i doprowadził do podpisania umowy. Ten zamawiający wykazuje w sprawozdaniu całą wartość umowy.
Potwierdzenie tej odpowiedzi znajdziemy w opracowaniu Urzędu Zamówień Publicznych pt.: „Zasady sporządzania rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych”, gdzie czytamy:
„(...) Jeżeli zamawiający decydują się na wspólne przeprowadzenie postępowania i udzielenie zamówienia, wyznaczają spośród siebie zamawiającego upoważnionego do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w ich imieniu i na ich rzecz (por. art. 16 ust. 1 ustawy Pzp). Zamawiający, który z upoważnienia podmiotów wspólnie udzielających zamówienia przeprowadza postępowanie i udziela zamówienia w ich imieniu i na ich rzecz działa w tym zakresie jedynie jako pełnomocnik (por. art. 16 ust. 5 ustawy Pzp).
W przedstawionych okolicznościach obowiązek informowania o takim zamówieniu w rocznym sprawozdaniu spoczywa wyłącznie na zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania i udzielenia wspólnego zamówienia. Dotyczy to również sytuacji, gdy postępowanie zostanie przeprowadzone przez wyznaczonego zamawiającego, ale umowa będzie podpisywana przez wszystkich zamawiających udzielających wspólnego zamówienia. Jeżeli jednak określony zamawiający jest upoważniony nie do zawarcia umowy, ale tylko do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wspólnie w swoim imieniu oraz w imieniu i na rzecz innych zamawiających w sytuacji, gdy przedmiotem postępowania są świadczenia podzielne (zamówienie udzielane w częściach), a na skutek przeprowadzonego postępowania umowy częściowe zawierane są indywidualnie przez poszczególnych zamawiających, na rzecz których działał zamawiający, obowiązek ujęcia w sprawozdaniu rocznym udzielanych w taki sposób zamówień spoczywa odrębnie na każdym z zamawiających, który zawarł umowę (...)”.
Więcej na portalzp.pl
Justyna Andała-Sępkowska
Prawnik z wieloletnią praktyką w dziedzinie zamówień publicznych po stronie zamawiającego. Autorka licznych profesjonalnych publikacji poświęconych problematyce związanej z prawem zamówień publicznych.
-
Czy odmowa podpisania umowy przez wykonawcę może być podstawą zastosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia?
odpady komunalneAby móc zastosować negocjacje bez ogłoszenia, musi zaistnieć któraś z ustawowych przesłanek. Może być przesłanka z art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp odnosi się do możliwości skorzystania z tego trybu. -
Czy do sprawozdania należy wpisać umowę o zamówienie podpisaną w jednym a realizowaną w kolejnym roku?
Przetargi krok po krokuDecydującą datą jest tutaj dzień zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Takie podejście wynika z definicji zamówienia publicznego zawartej w art. 2 pkt 13 ustawy Pzp. -
Czy umowa podpisana przed rozstrzygnięciem skargi na wyrok KIO jest nieważna ?
krajowa izba odwoławczaWniesienie skargi do sądu okręgowego na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej nie stanowi przeszkody do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający musi się jednak liczyć z tym, że w sytuacji gdy sąd okręgowy w wyniku wniesienia skargi na wyrok KIO, orzeknie inaczej niż skład orzekający KIO i stwierdzi naruszenie przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca może na tej podstawie dochodzić odszkodowania na zasadach ogólnych.