Pytanie:
Zamawiający prowadzi postępowanie powyżej progów unijnych. W siwz nie określił dopuszczalnych formatów danych, w jakich może zostać przedłożony dokument JEDZ. Wskazał instrukcję do wypełnienia JEDZ na ESPD. Do otrzymanej w formie elektronicznej oferty wykonawca załączył JEDZ w formacie .xml, który opatrzył kwalifikowanym podpisem elektronicznym (format .xades). Czy wykonawca złożył dokument prawidłowo − w szczególności w aspekcie wygaśnięcia od kwietnia 2019 roku serwisu ESPD, który umożliwia odczytanie pliku .xml i faktu, że nawet jeśli zamawiający wygeneruje z pomocą serwisu ESPD plik w formacie .pdf, to nie będzie z nim powiązany kwalifikowany podpis elektroniczny? Czy zamawiający powinien w przyszłości wskazać formaty plików, w jakich mają być złożone dokumenty i czy może wybrać tylko niektóre z formatów wskazanych w zał. nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych np. tylko .doc i .pdf?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: wykonanie usług w zakresie udrażniania instalacji kanalizacyjnej i deszczowej oraz pracy podnośnika koszowego w budynkach spółdzielczych...
Ogłoszenie premium 8 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na wymianę infrastruktury Vmware wraz serwisem gwarancyjnym na okres 5 lat dla Banku BPS
Ogłoszenie premium 1 dzień do końca24.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Zamawiający może wskazać preferowane formaty danych, w jakich wykonawcy złożą dokumenty. Jeśli jednak wybiorą inny format wskazany w rozporządzeniu, zamawiający nie powinien wyciągać z tego faktu negatywnych konsekwencji.
Obecnie zamawiający korzystając z elektronicznego narzędzia do tworzenia JEDZ/ESPD, ma możliwość zapisu pliku w postaci espd-request.xml lub espd-request.pdf lub obu plików jednocześnie zgodnie z funkcjonalnością internetowego narzędzia ESPD.
W przypadku korzystania ze wskazanych plików wykonawcy opatrują je kwalifikowanym podpisem elektronicznym, tworząc odpowiednio format z rozszerzeniem:
.xades – dotyczący podpisu elektronicznego dla pliku pierwotnego z rozszerzeniem .xml lub
.pades – dotyczący podpisu elektronicznego dla pliku pierwotnego z rozszerzeniem .pdf.
Tym samym w przypadkach, gdy zamawiający dołączy do siwz plik JEDZ w formacie .pdf, wykonawca analogicznie do powyżej opisanej sytuacji opatruje go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, tworząc finalnie format .pades.
W przypadku pliku JEDZ z rozszerzeniem .xml zapoznanie się z jego treścią jest możliwe z wykorzystaniem narzędzia do tworzenia elektronicznego formularza JEDZ ze strony http://ec.europa.eu/growth/espd. Pliki typu .xml są zapisane w Extensible Markup Language używane przez konkretne aplikacje.
Andrzej Łukaszewicz
Od 1989 r. zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem i doradztwem w zakresie zamówień publicznych w jednostkach samorządowych. Posiada także bogate doświadczenie zdobyte przy obsłudze wykonawców. Wielokrotnie reprezentował przed składami orzekającymi Krajowej Izby Odwoławczej. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych Politechniki Poznańskiej (Zamówienia Publiczne i Partnerstwo Publiczno-Prywatne), Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych) oraz Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wykładowca i promotor w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Toruniu i Bydgoszczy (Zamówienia publiczne oraz Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych) Od 2007 r. prowadzi autorskie szkolenia i warsztaty z zakresu zamówień publicznych skierowane do zamawiających jak i wykonawców.
Więcej na Portal ZP
-
Czy zamawiający musi żądać od wykonawców odpisów z KRS i CEIDG, skoro sam może je uzyskać?
zamawiającyArt. 26 ust. 6 ustawy Pzp, zwalnia zatem wykonawcę z obowiązku przedłożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dokumentów lub oświadczeń, będących w dyspozycji zamawiającego lub takich, które zamawiający może pozyskać z bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych. -
Zasady składania JEDZ przed i po 18 października 2018 r.
JEDZod 18 października 2018 r. JEDZ sporządza się w postaci elektronicznej pod rygorem nieważności. Niedopuszczalne jest zatem złożenie go w formie skanu dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. -
Jak poprawnie wypełnić poszczególne sekcje JEDZ?
JEDZW części II JEDZ - Informacje dotyczące wykonawcy, lit. a) - Informacje na temat wykonawcy, polski wykonawca wypełnia poprzez wskazanie "nie dotyczy". Dalszą część podsekcji, w tym także odpowiedzi na pkt. e - pozostawia niewypełnione.