Pytanie:
Spotkałem się z opinią, że protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego od 2016 roku należy sporządzić w wersji elektronicznej. Moim zdaniem prowadzi się go w wersji papierowej a udostępnia wraz z załącznikami za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Czy mam rację?
Odpowiedź:
Protokół prowadzi się w wersji papierowej a udostępnia elektronicznie.
Obowiązek stosowania środków komunikacji elektronicznej nie dotyczy czynności sporządzenia protokołu postępowania, która jest regulowana zasadą pisemności postępowania (art. 9 ust. 1 ustawy Pzp). Tryb udostępnienia protokołu oraz załączników do niego regulują przepisy rozporządzenia wydanego na podstawie art. 96 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Cichy Kącik" ogłasza przetarg nieograniczony na sprzątania wewnątrz budynków
Ogłoszenie premium 24 dni do końca16.12.2024
WROCŁAW, DolnośląskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na naprawę ścian elewacyjnych wraz z remontem w dwóch pionach balkonów
Ogłoszenie premium 10 dni do końca02.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Forma prowadzenia protokołu
Stosownie do art. 10a ust. 1 obowiązek użycia środków komunikacji elektronicznej dotyczy komunikacji między zamawiającymInternetwykonawcami prowadzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Sporządzenie protokołu stanowi samodzielną czynność zamawiającego, do której jest on zobowiązany na mocy art. 96 ustawy Pzp. Z uwagi na fakt, że czynność sporządzenia protokołu jest dokonywana samodzielnie przez zamawiającego nie wchodzi ona w zakres pojęcia „komunikacji” z art. 10a ust. 1 ustawy Pzp. Zatem forma protokołu nie jest obwarowana wymogiem użycia środków komunikacji elektronicznej. Do tej czynności znajduje zastosowanie zasada prowadzenia postępowania w formie pisemnej wyrażona w art. 9 ust. 1 ustawy Pzp.
Marcin Czeluśniak
Więcej na www.portalzp.pl
-
Jak zwracać zabezpieczenie wykonania umowy po robotach budowlanych i usłudze nadzoru inwestora?
wykonanie umowyZamawiający zgodnie w uprawnieniem wynikającym z art. 148 ustawy Pzp może żądać zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Jego zwrot powinien nastąpić na zasadach określonych w art. 151 ustawy Pzp po zakończeniu realizacji umowy oraz w części 30% jego wartości po upływie okresu rękojmi. -
Czy ogłoszenie o udzieleniu zamówienia należy opublikować na stronie WWW?
pzpZamawiający nie ma obowiązku zamieszczania na swojej stronie internetowej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. Publikuje się je odpowiednio w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazuje do publikacji Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. -
Kiedy należy udostępnić wykonawcom wyjaśnienia treści ofert?
najkorzystniejsza ofertaWobec literalnego brzmienia zacytowanego wyżej przepisu rodzi się wątpliwość, czy np. wyjaśnienia dotyczące treści oferty należy potraktować tak jak ofertę, czy też inny dokument, który to może zostać udostępniony po wyborze oferty (lub unieważnieniu postępowania).