Pytanie:
Zamawiający posiada kilka samolotów szkolno-treningowych jednego typu i chce pozyskać kolejne. Ze względów logistycznych zasadne jest dysponowanie ujednoliconą flotą. Personel techniczny i latający jest przeszkolony do eksploatacji i obsługi danego typu samolotów, szkolenie studentów na różnych statkach powietrznych byłoby niezgodne z metodyką szkolenia i stanowiłoby zagrożenie związane z eksploatacją samolotu, wprowadzenie kolejnego typu samolotu powodowałoby potrzebę posiadania innych części zamiennych, co zwiększyłoby wydatki na części oraz wymagałoby zwiększenia powierzchni magazynowych, kolejny typ samolotu podrażałby też koszty obsługi CAMO.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na roboty w WSM "Ochota"
Ogłoszenie premium 5 dni do końca29.01.2025
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Spółdzielnia Mieszkaniowo-Budowlana ,,JARY" ogłasza przetargi nieograniczone na wykonanie robót i usług budowlanych
Ogłoszenie premium 3 dni do końca27.01.2025
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Czy zamawiający, przeprowadzając kolejne postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego powyżej progów unijnych na zakup samolotów, może zawrzeć w opisie przedmiotu zamówienia następujące zapisy:
1) w przypadku złożenia oferty na dostawę samolotu innego niż jest obecnie eksploatowany u zamawiającego (tutaj zamawiający wymienia samoloty jakie posiada), wykonawca przeprowadzi przeszkolenie teoretyczne i praktyczne 2 pilotów, w celu uzyskania przez nich uprawnień na dany typ samolotu;
2) w przypadku złożenia oferty na dostawę samolotu innego niż jest obecnie eksploatowany u zamawiającego (tutaj zamawiający wymienia samoloty jakie posiada), wykonawca przeszkoli teoretycznie personel techniczny (CAMO – zarządzanie i AMO – obsługi) oraz praktycznie w celu uzyskania przez niego uprawnień na dany typ samolotu?
Odpowiedź:
Zamawiający może zawrzeć w opisie przedmiotu zamówienia wskazane postanowienia tj. wymogi, aby do obowiązków wykonawcy należało oprócz dostawy także przeprowadzenie szkolenia teoretycznego i praktycznego w określonym zakresie odpowiednich osób po stronie zamawiającego.
Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Nie wolno go opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów.
Andrzela Gawrońska-Baran
Więcej na www.portalzp.pl
-
Brak rozwiązań równoważnych na rynku - jak sporządzić opis przedmiotu zamówienia?
oprogramowanieW każdym przypadku określonym w art. 29 ust. 3 ustawy Pzp zamawiający jest zobowiązany wprowadzić w opisie przedmiotu zamówienia sformułowanie "lub równoważne". -
Zasady uzupełnienia dokumentu programu szkolenia w postępowaniu na usługi społeczne
Przetargi krok po krokuW pierwszej kolejności należy ustalić, jaki charakter ma w tym postępowaniu program szkolenia. -
Wymóg dostawy wyłącznie oryginalnych tonerów do drukarek może naruszać zasadę uczciwej konkurencji
nieuczciwa konkurencjaZażądanie w opisie przedmiotu zamówienia wyłącznie oryginalnych tuszy i tonerów może być potraktowane jako naruszenie uczciwej konkurencji.