Pytanie:
Mamy w budżecie zapisane 3 zadania inwestycyjne: budowa kanalizacji, budowa przyłączy kanalizacyjnych i budowa wodociągu. Na każde z nich jest opracowana inna dokumentacja projektowa i odrębne pozwolenia na budowę. Czy mogę ogłosić jedno postępowanie (jedna SWZ, jedna umowa, jedno ogłoszenie itd.) z podziałem na części? Szacowana łączna wartość brutto tych 3 zamówień to 1.000.000 zł.
Odpowiedź:
Fakt posiadania innej dokumentacji projektowej na poszczególne zadania oraz odrębnych pozwoleń na budowę nie jest przeszkodą, by zadania te połączyć w jedno zamówienie, z tym że musi ono zostać podzielone na części. W takim przypadku zamawiający jednak niekoniecznie będzie realizował jedną umowę z jednym wykonawcą. Może się okazać, że w wyniku tak przeprowadzonego postępowania zostaną zawarte trzy odrębne kontrakty.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Osiedle Starówka" ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie projektów i kosztorysów
Ogłoszenie premium 3 dni do końca25.11.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na naprawę ścian elewacyjnych wraz z remontem w dwóch pionach balkonów
Ogłoszenie premium 10 dni do końca02.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z 2 kwietnia 2019 r. (sygn. akt KIO/KD 22/19) podkreśliła, że w celu ustalenia, czy w danym stanie faktycznym występuje jedno, czy też odrębne zamówienia, niezbędne jest posłużenie się kryteriami oceny tożsamości rodzajowej (tożsamość rodzaju zamówienia), tożsamości czasowej (rozumianej jako możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę w tym samym czasie) oraz tożsamości podmiotowej (tj. możliwości wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę). Warunkiem potraktowania zamówienia jako jednego jest każdorazowo konieczność zaistnienia wszystkich wyżej wymienionych przestanek łącznie.
Możliwość podziału zamówienia na części wynika bezpośrednio z art. 46 ust. 1 dyrektywy 2014/24/UE. Stanowi on, że instytucje zamawiające mogą postanowić o udzieleniu zamówienia w oddzielnych częściach; mogą też określić wielkość i przedmiot takich części.
Marzena Kopacka-Biculewicz
Więcej na www.portalzp.pl
-
Jaka jest prawidłowa identyfikacja i ocena omyłek o charakterze rachunkowym?
omyłka rachunkowa>W odróżnieniu od oczywistej omyłki pisarskiej, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 1 p.z.p., omyłka rachunkowa ma charakter oczywisty, nie tylko wtedy, gdy jest widoczna na pierwszy rzut oka. Tę cechę można przypisać wyłącznie omyłkom dotyczącym prostych działań na małych liczbach..." -
Jak postąpić, gdy po wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia dokonała się zmiana zamawiającego?
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznegoOsoba, która pełniąc funkcję kierownika zamawiającego, zatwierdziła wprowadzoną zmianę treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest zobowiązana do złożenia oświadczenia w kwestii istnienia lub nieistnienia okoliczności powodujących wyłączenie z postępowania określonych w art. 17 ust. 1 ustawy Pzp. -
Poznaj zasady ustalania wartości zamówień na wykonanie dokumentacji projektowych
dokumentacja projektowa