Pytanie:
Czy wykonawca w trakcie realizacji zamówienia publicznego ma możliwość dokonania zmiany gwarancji bankowej jako formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy? Modyfikacja miałaby polegać na zmianie banku jako gwaranta. Wszystkie inne warunki dotychczasowej gwarancji byłyby w pełni zachowane. Z treści pierwotniej gwarancji wynika, że bank zobowiązuje się nieodwołalnie i bezwarunkowo zapłacić określoną kwotę, natomiast co do cesji wskazano, że jest ona możliwa tylko za zgodą banku. Umowę zawarliśmy w ubiegłym roku.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 25 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa Ateńska ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę środków czystości w roku 2025
Ogłoszenie premium 24 dni do końca15.01.2025
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Wykonawca ma prawo do zmiany formy zabezpieczenia w trakcie realizacji umowy. Jeżeli wykonawca planuje zmianę pierwotnej gwarancji bankowej na inną gwarancję bankową, wówczas nie jest wymagana zgoda zamawiającego.
Zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy z 11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo zamówień publicznych do umów w sprawie zamówienia publicznego, o których mowa w ustawie z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, zawartych:
- przed 1 stycznia 2021 r.,
- po 31 grudnia 2020 r., w następstwie postępowań o udzielenie zamówienia wszczętych przed 1 stycznia 2021 r. – stosuje się przepisy dotychczasowe.
Katarzyna Bełdowska
Więcej na www.portalzp.pl
-
Jakie działania należy podjąć, gdy wybrany wykonawca nie chce podpisać umowy?
podpisanie umowyW sytuacji opisanej w pytaniu zamawiający ma prawo wybrać ofertę kolejnego wykonawcy. -
Umowa o zamówienie w nowym Pzp - elektroniczna i "mieszana" forma zawarcia umowy
umowaDopuszczalna jest możliwość zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zarówno w czystej formie elektronicznej, jak i tzw. hybrydowej (mieszanej). -
W jaki sposób należy dokonać poprawności złożonej gwarancji wadialnej?
gwarancja wadialnaIstotne jest, aby treść dokumentu wadialnego (w sytuacji gdy wadium jest wnoszone w formie gwarancji) uwzględniała wszystkie wymagania zamawiającego, które zostały określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i dawała zamawiającemu taki sam poziom bezpieczeństwa jak suma pieniężna wpłacona na jego rachunek bankowy.