Pytanie:
W postępowaniu powyżej progów wpłynęła jedna oferta, która podlega odrzuceniu ze względu na niezałączenie do oferty przedmiotowego środka dowodowego niepodlegającego uzupełnieniu. W związku z tym powinnam unieważnić postępowanie na podstawie art. 255 pkt 2, tj. ze względu na to, iż wszystkie złożone w postępowaniu oferty podlegały odrzuceniu. Co z informacją dla wykonawcy o odrzuceniu oferty – czy wysyłamy w jednym piśmie o unieważnieniu i tam wpisujemy uzasadnienie faktyczne odrzucenia, w pełni opisując sytuację? Jak ma wyglądać uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania w informacji, która będzie na stronie WWW? Skoro w ogłoszeniu o wyborze oferty na stronie WWW nie podaje się informacji o ofertach odrzuconych, to chyba analogicznie w komunikacie o unieważnieniu zamieszczanej na WWW też nie podajemy takich informacji.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na zagospodarowanie podwórza zlokalizowanego przy budynku mieszkalnym wielorodzinnym
Ogłoszenie premium 9 dni do końca01.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na remont klatki schodowej
Ogłoszenie premium 10 dni do końca02.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Jeżeli to właśnie odrzucenie ofert stanowi podstawę unieważnienia postępowania, uzasadnienie dokonania tej czynności powinno być udostępnione zgodnie z wytycznymi zawartymi w art. 260 ustawy Pzp. W takiej sytuacji bowiem to właśnie podważenie zasadności odrzucenia wszystkich ofert stanowi podstawę do podważenia zasadności unieważnienia i dochodzenia tego na drodze środków ochrony prawnej.
Zgodnie z art. 260 ustawy Pzp o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy złożyli oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub zostali zaproszeni do negocjacji. W informacji tej trzeba podać uzasadnienie faktyczne i prawne. Zamawiający udostępnia niezwłocznie informacje, o których mowa w ust. 1, na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Katarzyna Bełdowska
Więcej na www.portalzp.pl
-
Co powinien zrobić zamawiający, jeśli oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny?
błędy w ofercieW przypadku stwierdzenia błędów w obliczeniu ceny, zamawiający powinien kompleksowo sprawdzić ofertę w zakresie wymaganym na etapie jej złożenia, ale w przypadku stwierdzenia braków nie występuje o jej uzupełnienie lub poprawienie. -
Czy można złożyć odwołanie od unieważnienia postępowania z powodu braku środków w budżecie?
Przetargi krok po krokuWykonawcy mają prawo wnieść odwołanie również na czynność unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, wobec czego zamawiający nie powinien wszczynać nowej procedury w terminie 10 dni przewidzianym na wniesienie odwołania. -
W jakim terminie od odrzucenia jedynej oferty w postępowaniu można wszcząć kolejną procedurę?
odrzucenie ofertyWszczęcie nowego postępowania będzie możliwe w przypadku, gdy upłynie termin na wniesienie środków ochrony prawnej przez wykonawcę, którego ofertę odrzucono.