Pytanie:
Nasze wątpliwości dotyczą sformułowania warunku udziału w postępowaniu. Z uwagi na wartość zamówienia procedura odbywała się zgodnie z regulaminem zamawiającego w trybie zapytania ofertowego według starej ustawy Pzp z 29 stycznia 2004 r. Zamawiający zamawiał opracowanie analiz: specyficznej, finansowej, technicznej, ekonomicznej oraz wrażliwości na potrzeby projektu z działania 2.1 Rozwój cyfrowych usług publicznych w ramach RPO WSL na lata 2014–2020. Postawił w postępowaniu warunek udziału, by wykonawca miał doświadczenie w obszarze sporządzenia co najmniej jednej dokumentacji aplikacyjnej dla projektów informatycznych w sektorze ochrony zdrowia, zawierających koncepcję techniczną przedsięwzięcia, które otrzymały dofinansowanie ze środków UE. Wykonawca miał również wykazać, że w skład jego zespołu wchodzi co najmniej kierownik projektu oraz ekspert ds. ekonomiczno-finansowych. Warunkiem koniecznym było też, by każdy z członków zespołu posiadał wykształcenie wyższe oraz opracował co najmniej jedną dokumentację aplikacyjną dla projektów informatycznych w sektorze ochrony zdrowia, które otrzymały dofinansowanie ze środków UE.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowo-Budowlana ,,JARY" ogłasza przetargi nieograniczone na wykonanie robót i usług budowlanych
Ogłoszenie premium 4 dni do końca17.03.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa Lokatorsko - Własnościowa "Popowice" ogłasza przetarg nieograniczony ofert pisemnych na wykonanie wymiany skorodowanych pionów i poziomów kanalizacji sanitarnej w kondygnacji piwnicznej w dwóch zespołach nieruchomości...
Ogłoszenie premium 10 dni do końca23.03.2025
WROCŁAW, Dolnośląskie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Instytucja kontrolująca stwierdziła, że warunek jest zbyt wygórowany. Jej zdaniem dyskryminuje on potencjalnych wykonawców, którzy mogliby z powodzeniem zrealizować powyższe zamówienie, mimo że wykonali dokumentację dla projektów informatycznych w sektorze zdrowia, które nie otrzymały dofinansowania unijnego. Dla zamawiającego oznacza to korektę finansową w wysokości 10% wartości zamówienia. Czy mamy szansę się wybronić?
Odpowiedź:
Obrona stanowiska w zakresie postawionego w postępowaniu warunku powinna odnosić się przede wszystkim do uregulowań, na podstawie których zamawiający prowadził postępowanie, w tym wynikających z umowy o dofinansowanie zadania. Projekty dofinansowane ze środków UE są najczęściej realizowane według odrębnych, ustalonych w umowie o dofinansowanie wytycznych. Zamawiający powinien bezspornie respektować te wymogi. Mając na względzie restrykcyjne podejście instytucji kontrolujących, szansa na wybronienie się z postawionych zarzutów jest niestety niewielka.
Przypadek dotyczy zamówienia o wartości poniżej 30.000 euro nieobjętego przepisami Prawa zamówień publicznych. Zamawiający przeprowadził procedurę zgodnie z własnymi regulacjami wewnętrznymi. Miał zapewne na uwadze podstawowe zasady wydatkowania środków publicznych. Chodzi o celowość i oszczędność dla uzyskania najlepszych efektów z posiadanych nakładów, zastosowanie optymalnych metod i środków, a także terminowość realizacji zadania (art. 44 ustawy o finansach publicznych). Zasady te obowiązują bez względu na wartość udzielanych zamówień. Powinny one również stanowić podstawę tworzenia regulaminu zamawiającego, który sporządza się na potrzeby udzielania zamówień o wartości poniżej 30.000 euro nieobjętych ustawą Pzp.
Iwona Bujak
Więcej na www.portalzp.pl
-
Czy art. 128 ustawy Pzp obowiązuje w procedurach krajowych?
Artykuł 128 ustawy PzpArtykuł 128 ustawy Pzp należy stosować także w procedurach krajowych tj. do zamówień poniżej progów unijnych. -
Budowa kanalizacji sanitarnej w dwóch miejscach - szacowanie wartości zamówienia
szacowanie wartości zamówieniaNa potrzeby określenia wartości zamówienia należy przyjąć łączną wartość wszystkich etapów. -
Szukasz finansowego wsparcia dla swojej firmy? Są jeszcze unijne pieniądze
Case study, zamówienia publiczneJeżeli spełniasz warunki, wciąż możesz otrzymać unijne dofinansowanie.