Pytanie:
Jednostka budżetowa będzie przystępowała do zamówienia w trybie podstawowym bez negocjacji na dostawę 2 różnych technologicznie dronów wraz z dodatkowym wyposażeniem typu sprzęt informatyczny niezbędny do obsługi dronów i obróbki zdjęć. Po wstępnych rozeznaniach cenowych i analizie rynku okazuje się, że zakup tych sprzętów potraktowanych jako zestaw w ramach jednej umowy spowodowałby naliczenie znacznych rabatów (rzędu kilkudziesięciu tys. zł). Jak należy odnieść się do art. 91 i czy względy ekonomiczne w tym przypadku mogą być podstawą do niedokonania podziału zamówienia na części?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: Wykonanie przeglądów budowlanych w budynkach mieszkalnych, garażach oraz lokalach użytkowych zlokalizowanych w Inowrocławiu i Rejonie w...
Ogłoszenie premium 3 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 19 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Względy ekonomiczne oraz techniczne mogą być podstawą do niedokonania podziału zamówienia na części.
Zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy Pzp zamawiający wskazuje w dokumentach zamówienia powody niedokonania podziału zamówienia na części.
Zamówienia częściowe
Przy tym wskazania wymaga art. 91 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z którym zamawiający może udzielić zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia, lub dopuścić możliwość składania ofert częściowych w ramach jednego postępowania o udzielenie zamówienia, określając zakres i przedmiot części oraz wskazując, czy ofertę można składać w odniesieniu do jednej, kilku lub wszystkich części zamówienia.
Podział zamówienia
Z kolei, w myśl motywu 78 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylającej dyrektywę 2004/18/WE (Dz.Urz. UE L nr 94, s. 65) wielkość i przedmiot poszczególnych części zamówienia powinny być dowolnie określane przez instytucję zamawiającą, która zgodnie z odnośnymi przepisami o obliczaniu szacunkowej wartości zamówienia, powinna także mieć prawo do tego, by udzielić niektórych z tych części zamówienia bez stosowania procedur niniejszej dyrektywy.
Magdalena Kossak-Tabor
Więcej na www.portalzp.pl
-
Zamawiający może unieważnić procedurę kilku części, a w pozostałych dalej ją prowadzić
unieważnienie postępowaniaZamawiający może w niektórych częściach zamówienia (np. 1, 2, 3) zwiększyć kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a w pozostałych unieważnić postępowanie. -
Czy w trybie podstawowym z negocjacjami wolno skrócić termin składania ofert ostatecznych?
tryb podstawowyZamawiający nie ma narzędzi ustawowych umożliwiających mu skrócenie terminu składania ofert dodatkowych. -
Czy beneficjent środków unijnych zobowiązany do stosowania Pzp ogłasza zamówienie także w bazie konkurencyjności?
serweryPunktem wyjścia do ustalenia, czy w tym wypadku występuje obowiązek stosowania ustawy Pzp czy procedury z Wytycznych, jest wartość szacunkowa zamówienia oraz treść zobowiązania wynikającego z umowy grantowej, o której wspomniano w treści pytania.