Pytanie:
Czy aktualizując plan zamówień publicznych, zamawiający zamieszcza kwoty z budżetu, czy z kosztorysów (w przypadku robót budowlanych)? Nie zawsze kwoty zabezpieczone w budżecie pokrywają się z tymi z kosztorysów.
Odpowiedź:
Wartość, o której mowa w art. 23 ust. 3 pkt. 4 ustawy Pzp, to kwota orientacyjna, przewidywana na dzień sporządzania planu. Nie musi ona odzwierciedlać kwot zabezpieczonych w budżecie bądź wartości wynikających z kosztorysów.
Kwoty, jakie zamawiający podaje do publicznej wiadomości w planie zamówień publicznych, nie mają charakteru wiążącego, a jedynie orientacyjny.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Osiedle Starówka" ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie wymiany instalacji gazowej
Ogłoszenie premium 19 dni do końca16.01.2025
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 19 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
„Orientacyjna wartość zamówienia, o której mowa w art. 13a ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, stanowi co do zasady ustaloną w momencie sporządzania planu, przybliżoną wartość nabywanych dostaw, usług lub robót budowlanych. Wartości orientacyjnej nie można utożsamiać z pojęciem »szacowanej wartości zamówienia« będącej szacunkowym wynagrodzeniem wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalonym przez zamawiającego z należytą starannością na podstawie art. 32–34 ustawy Pzp, a także pojęciem »kwoty na sfinansowanie zamówienia«, o którym mowa w art. 86 ust. 3 pkt 1 ustawy Pzp.
Ustalenie szacunkowej wartości zamówienia, w świetle art. 35 ust. 1 ustawy Pzp, następuje nie wcześniej niż 3 lub 6 miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania, jeżeli przedmiotem zamówienia są odpowiednio dostawy i usługi lub roboty budowlane. Podanie odpowiedniej kwoty przeznaczonej na wynagrodzenie wykonawcy, która została zabezpieczona w budżecie zamawiającego, następuje z kolei tuż przed otwarciem ofert.
Katarzyna Pyrka
Więcej na www.portalzp.pl
-
Podzielenie zamówienia na części jest uprawnieniem a nie obowiązkiem zamawiającego
podział zamówienia na częściZgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy Pzp zamawiający wskazuje w dokumentach zamówienia powody niedokonania podziału zamówienia na części. -
Czy refundacja kosztów delegacji dla pracownika lub prelegenta na konferencji to zamówienie publiczne?
zamówienia publiczneRefundacja kosztów, jakie poniósł pracownik czy prelegent, nie jest zamówieniem publicznym. -
Czy wolno ogłosić zamówienie, które nie zostało opublikowane w planie postępowań?
zamówienia publiczneZamawiający publiczni, o których mowa w art. 4 pkt 1 i 2 ustawy Pzp oraz ich związki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia budżetu lub planu finansowego przez uprawniony organ sporządzają plan postępowań o udzielenie zamówień, jakie przewidują przeprowadzić w danym roku finansowym.