Pytanie:
Przygotowujemy postępowanie krajowe (w trybie podstawowym) na organizację kampanii promocyjnej, na którą mamy przeznaczoną określoną kwotę, o której poinformujemy wykonawców na etapie publikacji SWZ. Biorąc pod uwagę, że sposób przeprowadzenia kampanii w szczególności dobór mediów i liczba emisji zależy od budżetu, chcielibyśmy odstąpić od stosowania ceny jako kryterium oceny ofert. Wykonawcy przygotowaliby oferty w odniesieniu do budżetu, a my ocenilibyśmy je zgodnie z poniższymi kryteriami (i podkryteriami, których nie cytuję w pytaniu z uwagi na ich obszerność):
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Własnościowa Spółdzielnia Mieszkaniowa "JASIEŃ" ogłasza przetarg ograniczony na: wykonanie wjazdu do altany śmietnikowej
Ogłoszenie premium 4 dni do końca26.11.2024
GDAŃSK, PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na zagospodarowanie podwórza zlokalizowanego przy budynku mieszkalnym wielorodzinnym
Ogłoszenie premium 9 dni do końca01.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
- Strategia i koncepcja kreatywna kampanii: 50%.
- Mediaplan: 40%.
- Szacowana liczba unikalnych odbiorców kampanii: 10%.
Wobec powyższego, czy jest możliwe przeprowadzenie postępowania bez stosowania kryterium ceny? A jeśli nie, to czy może ono mieć wagę 5%? Czy mamy obowiązek stosować kryterium ceny o wadze co najmniej 60%?
Odpowiedź:
Ustawodawca zdecydował, że kryteriami oceny ofert są kryteria jakościowe oraz cena lub koszt, albo cena lub koszt. Zawsze zatem trzeba skorzystać z kryterium ceny. Ograniczenia dotyczące wagi kryterium ceny dotyczą części zamawiających, o których mowa w art. 4 pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Będą to:
- jednostki sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- inne, niż określone w pkt 1 państwowe jednostki organizacyjne bez osobowości prawnej, oraz ich związki.
W odniesieniu do tych podmiotów zastrzeżono, że co do zasady nie stosują one kryterium ceny jako jedynego kryterium albo kryterium o wadze przekraczającej 60%. Mogą oni zastosować kryterium ceny jako jedyne kryterium albo o wadze ponad 60%, jeżeli określą w opisie przedmiotu zamówienia wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów, jakie składają się na przedmiot zamówienia. W przypadku reszty zamawiających waga kryterium przypisanego cenie czy też kosztowi może być ustalona na dowolnym poziomie.
Zgodnie z art. 242 ust. 1 ustawy Pzp najkorzystniejsza oferta może zostać wybrana na podstawie:
- kryteriów jakościowych oraz ceny lub kosztu;
- ceny lub kosztu.
Jedynym odstępstwem jest sytuacja, gdy w odniesieniu do danego przedmiotu zamówienia cena lub koszt są stałe zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami lub decyzjami właściwych organów. Wówczas ofertę najkorzystniejszą wybiera się wyłącznie na podstawie kryteriów jakościowych.
Justyna Andała-Sępkowska
Więcej na www.portalzp.pl
-
Cena oferty przekracza kwotę na sfinansowanie zamówienia - jakie czynności podjąć w procedurze?
tryb podstawowyJeżeli oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie ma podstaw, aby dokonywać czynności, które zmierzają do wyboru oferty najkorzystniejszej. -
Kiedy opublikować SWZ, gdy ogłoszenie o zamówieniu opublikowano w Dz.Urz. UE w sobotę?
Specyfikacja istotnych warunków zamówieniaArt. 42 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, mówi: "specyfikacja istotnych warunków zamówienia powinna być zamieszczona w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, ale w przypadku, gdy dzień udostępnienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin ten upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy". -
Czy w trybie podstawowym z negocjacjami wolno skrócić termin składania ofert ostatecznych?
tryb podstawowyZamawiający nie ma narzędzi ustawowych umożliwiających mu skrócenie terminu składania ofert dodatkowych.