Pytanie:
W procedurze podstawowej na świadczenie przez 6 miesięcy usług sprzątania wpłynęło 5 ofert. Najkorzystniejsza oferta zawiera niestety liczne błędy rachunkowe. Złożyło ją konsorcjum, w którym lider jest podatnikiem VAT, jego członek zaś nie. W ofercie w pozycji % VAT zaznaczono „nie dotyczy", zatem cena oferty netto powinna odpowiadać cenie brutto. W formularzu ofertowym wpisano:
- cena oferty netto (tabela 1+2+3) – 72.735,70 zł, a słownie: siedemdziesiąt dwa tysiące siedemset trzydzieści trzy złote i dwadzieścia groszy (nie zgadzają się cyfry i słownie),
- cena oferty brutto (tabela 1+2+3) – 71.987,50 zł, a słownie: sześćdziesiąt osiem tysięcy pięćset trzydzieści trzy złote i dwadzieścia groszy (te kwoty najprawdopodobniej przez pomyłkę skądś skopiowano).
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na zagospodarowanie podwórza zlokalizowanego przy budynku mieszkalnym wielorodzinnym
Ogłoszenie premium 9 dni do końca01.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na remont klatki schodowej
Ogłoszenie premium 10 dni do końca02.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
W formularzu szczegółowo wyliczono sprzątanie poszczególnych jednostek (łączna liczba metrów x stawka za 1 m² x 6 miesięcy). Tabele są trzy i po ich zsumowaniu możemy wyliczyć cenę oferty. Jedna z tabel również zawiera błędy w wyliczeniach o 7 groszy w stosunku do naszych wyliczeń. Cena netto 72.735,70 wynika zatem z błędnego sumowania tabel. Czy należy odrzucić ofertę, wezwać wykonawcę do wyjaśnień, czy też poprawić omyłki? Na podstawie tabel i wpisanych w nich stawek za sprzątanie 1 m² oraz informacji o zwolnieniu z VAT możemy sami wyliczyć cenę oferty.
Odpowiedź:
Jeśli wykonawca załączył do oferty tabele, w których wyliczał ceny poszczególnych elementów zamówienia, zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia, zamawiający może przy pomocy działań na liczbach ustalić prawidłową cenę oferty. Nie ma zatem w tym przypadku podstaw do odrzucenia oferty. Należy ją skorygować zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zgodnie z regulacją ustawową, znaną już z poprzedniej ustawy Pzp, zamawiający poprawia w ofercie oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. Przepis ten ma charakter obligatoryjny, o czym przesądza treść wstępu art. 223 ust. 2 Pzp „zamawiający poprawia". Jeśli więc w ofercie znajduje się omyłka rachunkowa, zamawiający ma obowiązek ją poprawić i powiadomić o tym wykonawcę.
Katarzyna Bełdowska
Więcej na www.portalzp.pl
-
Wykonawca nie złożył ofert na wszystkie części zamówienia, mimo wymogu w SWZ - jak ocenić ofertę?
odrzucenie ofertyOferta złożona na jedną z części zamówienia powinna być przyjęta czy odrzucona. -
Jakie są reguły spełniania warunku zdolności finansowej w przypadku konsorcjum?
zdolność finansowaNie ma przeszkód prawnych, by połączyć ze sobą zdolności finansowe podmiotów składających wspólną ofertę. -
Jak przebiega procedura podstawowa w III wariancie?
negocjacje z ogłoszeniemZgodnie z nową ustawą Pzp zamawiający sporządza we wskazanej procedurze opis potrzeb i wymagań dostępny na stronie WWW prowadzonego postępowania od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.