Pytanie:
Czy jeśli w trybie podstawowym odstępuję od wymogu użycia środków komunikacji elektronicznej w zakresie składania próbek, to mam wynikający z jakiegoś przepisu obowiązek wydłużenia terminu składania ofert w stosunku do terminu minimalnego 7-dniowego? Zamówienie dotyczy dostawy.
Odpowiedź:
Zamawiający nie ma obowiązku wydłużać terminu składania ofert w stosunku do terminu, który wyznaczyłby, gdyby nie odstąpił od użycia środków komunikacji elektronicznej, pod warunkiem wszakże, że nie jest konieczny dodatkowy czas na przygotowanie ofert.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 16 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa Ateńska ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę środków czystości w roku 2025
Ogłoszenie premium 15 dni do końca15.01.2025
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Zgodnie z art. 283 ustawy Pzp zamawiający wyznacza termin składania ofert, uwzględniając:
- złożoność zamówienia oraz
- czas potrzebny na ich przygotowanie.
Przy czym minimalny termin w przypadku dostaw nie może być krótszy niż 7 dni.
Anna Kaźmierczak
Więcej na www.portalzp.pl
-
Przetargi. Kiedy zamawiający może unieważnić postępowanie?
unieważnienie postępowaniaUnieważnienie prowadzonego postępowania przetargowego - gdy jego dalsze prowadzenie jest nieuzasadnione - musi być przekonujące. -
Co jeśli nie zmodyfikowałeś SWZ pod kątem nowych przesłanek wykluczenia podmiotów rosyjskich przed terminem składania ofert?
wykluczenieCo zamawiający powinien zrobić jeżeli nie ma zapisy w SWZ o wykluczeniu wykonawcy na podstawie przesłanek wskazanych w ustawie o przeciwdziałaniu agresji rosyjskiej? -
Analiza kosztorysów ofertowych w trybie podstawowym
tryb podstawowyW trybie podstawowym bez negocjacji nie można pominąć etapu sprawdzania wszystkich kosztorysów ofertowych, jakie złożyli wykonawcy, jeżeli z zapisów SWZ wynika, że stanowią one część oferty. W świetle ustawy Pzp korekta omyłek rachunkowych jest obowiązkiem zamawiającego.