Pytanie
W siwz na roboty budowlane - docieplenie obiektu (ogłoszenie zostało opublikowane w Biuletynie ZP) umieściłam wymóg posiadania przez firmę ważnego certyfikatu ISO, wydanego przez akredytowany ośrodek. Teraz chcę wycofać ten warunek. Wynika to z tego, iż spełnienie innych warunków zawartych w siwz zagwarantują mi potwierdzenie odpowiedniego doświadczenia wykonawcy w tych pracach. Czy mogę zamieścić sprostowanie i w jakiej formie? Czy zmienić całą siwz, czy tylko podać informację o zmianie na stronie firmy i w Biuletynie ZP.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na wymianę infrastruktury Vmware wraz serwisem gwarancyjnym na okres 5 lat dla Banku BPS
Ogłoszenie premium 1 dzień do końca24.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic
Ogłoszenie premium 6 dni do końca29.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź
W uzasadnionych przypadkach możesz przed upływem terminu składania ofert zmienić treść siwz (art. 38 ust. 4 ustawy Pzp). Jednocześnie niezwłocznie musisz przekazać zmienioną treść specyfikacji wszystkim wykonawcom, którym została ona przekazana. Jeżeli zaś siwz była udostępniona na Twojej stronie internetowej, zmianę zamieść także na tej stronie. Wycofanie warunku dotyczącego posiadania certyfikatu ISO z treści siwz będzie się wiązało także ze zmianą treści ogłoszenia zamieszczonego w Biuletynie ZP.
Jeżeli zmiana treści siwz prowadziłaby do zmiany treści ogłoszenia w trybie przetargu nieograniczonego, zobowiązany jesteś zamieścić w Biuletynie ZP ogłoszenie o zmianie ogłoszenia. W celu dokonania zmiany powstałej w wyniku pominięcia warunku posiadania certyfikatu ISO powinieneś zamieścić ogłoszenie o zmianie ogłoszenia. W jego treści powinieneś wskazać tę okoliczność, która uległa zmianie po modyfikacji siwz. Tak przygotowane ogłoszenie publikujesz w Biuletynie ZP.
Nie masz natomiast obowiązku dokonywać zmian treści całej siwz. Jedynie przesyłasz do wykonawców informacje o zmianie treści siwz oraz zamieszczasz ją na stronie internetowej. Określone wymagania w tym zakresie mają zagwarantować zachowanie zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wynikających z treści art. 7 ustawy Pzp.
Podstawa prawna: art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223 ze zm.).
Odpowiedź udzielona: 5 maja 2010 r.
-
Za jaki okres referencje muszą potwierdzać należyte wykonanie usług?
Przetargi krok po krokuW przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych należy uznać takie referencje, w których usługa została rozpoczęta przed tym 3-letnim terminem i trwa nadal. -
Obniżenie kary umownej
Zamówienia publiczneWykonawca podpisał umowę o wykonanie zamówienia publicznego. Zamawiający w treści umowy ustalił rażąco wysokie kary za jej nieterminowe wykonanie. Czy można wnioskować do zamawiającego o obniżenie wysokości kar umownych ? -
Kiedy powinno przeprowadzić się jedno postępowanie, a kiedy kilka odrębnych?
Przetargi krok po krokuPytanie: W ramach projektu, którego okres trwania wynosi 5 lat, potrzebuję dokonać zamówienia na: zajęcia pozalekcyjne, zajęcia pozaszkolne, kursy, praktyki zawodowe, egzaminy (zewnętrzne i wewnętrzne). Czy wartości poszczególnych pozycji należy sumować, czy przeprowadzić zamówienie na każdą pozycję odrębnie? Ponadto co w przypadku, gdy udzielę zamówienia na cały okres projektu, czyli na 5 lat (wartość ponad 14.000 euro), a po 2 latach zmieni się osoba prowadząca np. zajęcia pozalekcyjne? Czy wówczas dojdzie do sytuacji, iż będzie konieczne podpisanie nowej umowy zlecenia? Czy w takim przypadku udzielając kolejnego zamówienia na pozostałą już sumę poniżej 14.000 euro, mogę zgodnie z art. 4 pkt 8 nie stosować ustawy Pzp? -
Oświadczenia z art. 17 składane przez członków komisji
Zamówienia publiczneCzłonkowie komisji po otwarciu ofert składają oświadczenia o nie istnieniu przeszkód określonych w art. 17 ust.1. W przypadku, kiedy zaistnieje jedna z przytoczonych tam przesłanek członek komisji nie może pełnić swojej funkcji a kierownik zamawiającego jest zobowiązany do powołania w to miejsce nowej osoby.