Odpowiedź: W opisie przedmiotu zamówienia powinieneś wskazać jeden kod główny CPV określający główny przedmiot umowy oraz dodatkowo kilka kodów dla uszczegółowienia przedmiotu zamówienia.
Poniżej przykładowe kody CPV dla Twojego zamówienia:
Kod główny CPV:
80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
Kody dodatkowe:
80521000-2 Usługi opracowywania programów szkoleniowych
80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego
Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy Pzp przedmiot zamówienia powinien być opisany w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności, które mogą mieć wpływ na sporządzenie oferty. Zamawiający dokonując opisu przedmiotu zamówienia, powinien używać określeń zrozumiałych, szczegółowych, uwzględniających wymagania i sytuacje mogące mieć wpływ na przygotowanie oferty, w tym na cenę oferty. Do opisu przedmiotu zamówienia stosuje się nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień - CPV.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: wykonanie usług w zakresie udrażniania instalacji kanalizacyjnej i deszczowej oraz pracy podnośnika koszowego w budynkach spółdzielczych...
Ogłoszenie premium 9 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Osiedle Starówka" ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie wymiany instalacji gazowej
Ogłoszenie premium 25 dni do końca16.01.2025
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Zapamiętaj!
Twoim obowiązkiem jest szczegółowe opisanie przedmiotu zamówienia, w tym wybór odpowiednich kodów CPV najlepiej określających jego przedmiot zamówienia.
Opracowanie standardów programów zajęć z kompetencji kluczowych uczniów szkół zawodowych dotyczyć będzie usług edukacyjnych z zakresu usług szkolenia zawodowego. Warto także mieć na uwadze, że osoba mająca za zadanie opracowanie tego rodzaju standardów powinna posiadać odpowiednie wykształcenie oraz legitymować się doświadczeniem w realizacji podobnych zadań. Wszystko to jest potrzebne, aby zagwarantować prawidłową realizację Twojego przedmiotu zamówienia.
Podstawa prawna: art. 29 ust. 1, art. 30 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.).
Odpowiedź udzielona: 21 maja 2010 r.
-
Kiedy błędy w postępowaniu o zamówienie publiczne skutkują koniecznością unieważnienia procedury przetargowej?
Przetargi krok po krokuPytanie: Ogłosiłam przetarg nieograniczony na dostawę materiałów biurowych, z podziałem na 2 części (wartość zamówienia poniżej 14.000 euro). Przed terminem składania ofert otrzymałam pytania do siwz, gdzie w udzielonych wyjaśnieniach opisałam wszystkie pozycje formularza cenowego, których dotyczyły pytania. Do wyjaśnień dołączyłam formularz cenowy w części I po zmianach. Pominęłam w nim jedną pozycję. Podczas badania ofert okazało się, że jeden wykonawca skorzystał z zamieszczonego na stronie internetowej formularza cenowego po zmianach, bez tej jednej pozycji. Czy w tej sytuacji mogę unieważnić postępowanie w części I na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp? Postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego, gdyż zamawiający w takiej sytuacji nie może porównać ofert i dokonać ich oceny. Nadmieniam, iż wartość złożonych ofert w tej części wynosi 23.450,10 zł, 26.171,45 zł i 27.462,96 zł. -
Pełnomocnictwo rodzajowe jest wymagane do złożenia odwołania
Zamówienia publicznePrzedsiębiorca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego może udzielić pełnomocnictwa do reprezentowania jego firmy. Wskazać należy, że do udzielenia pełnomocnictwa w sprawach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego. -
Oświadczenia z art. 17 składane przez członków komisji
Zamówienia publiczneCzłonkowie komisji po otwarciu ofert składają oświadczenia o nie istnieniu przeszkód określonych w art. 17 ust.1. W przypadku, kiedy zaistnieje jedna z przytoczonych tam przesłanek członek komisji nie może pełnić swojej funkcji a kierownik zamawiającego jest zobowiązany do powołania w to miejsce nowej osoby. -
Trzy zasady na których opiera się Prawo zamówień publicznych
Zamówienia publiczneJedną z fundamentalnych zasad systemu zamówień publicznych jest zasada jawności. Umożliwia ona m.in. informacje o organizowanych postępowaniach przetargowych, dostęp wykonawców do dokumentacji przetargowej, jawność wyników przeprowadzonego postępowania, nakłada też obowiązek informowania wykonawców o wszelkich zmianach i wyjaśnieniach udzielonych w trakcie prowadzonej procedury przetargowej.