Odpowiedź
Musisz opracować formularz oferty w taki sposób, aby wykonawca określił jedną cenę ofertową za całość wykonanej usługi. Twoja propozycja wskazania cen za poszczególne elementy usługi jest prawidłowa. Natomiast jeżeli chcesz mieć możliwość zmiany ceny w trakcie realizacji zamówienia, możesz wskazać w siwz lub ogłoszeniu o zamówieniu, a także w umowie wskaźnik waloryzacyjny, w oparciu o który będzie ona modyfikowana. Masz prawo zastrzec w siwz również możliwość modyfikacji planu dowozu, określając zasady i częstotliwość jej wprowadzania.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu ogłasza przetarg nieograniczony w przedmiocie zamówienia pn.: Wykonanie przeglądów budowlanych w budynkach mieszkalnych, garażach oraz lokalach użytkowych zlokalizowanych w Inowrocławiu i Rejonie w...
Ogłoszenie premium 9 dni do końca31.12.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wymianę kanalizacji sanitarno-deszczowej podposadzkowej na poziomie piwnic
Ogłoszenie premium 7 dni do końca29.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Oceniając oferty z uwzględnieniem kryterium ceny, musisz znać ogólną wartość całej usługi zaoferowanej przez wykonawców. Dlatego powinieneś tak skonstruować formularz, aby jej wyliczenie było możliwe. W Twoim przypadku najprościej będzie, tak jak proponujesz, rozpisać kwotę z podziałem na dwie części:
- pierwsza to cena za 1 km przewozu dzieci gminnym gimbusem,
- druga to cena za 1 km przewozu dzieci gimbusem przewoźnika.
Następnie musisz określić przewidywaną liczbę kilometrów, jaką będą musiały w czasie obowiązywania umowy przejechać oba rodzaje pojazdów. Przeliczone w ten sposób wartości wykonawca zsumuje i otrzyma jedną kwotę stanowiącą cenę ofertową, którą przyjmiesz do oceny w kryterium cena.
Zmiana kwoty umownej w toku realizacji zamówienia
Jeżeli zamierzasz dopuścić zmianę kwoty umownej w toku realizacji zamówienia, powinieneś przewidzieć to w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w ogłoszeniu o zamówieniu. Najczęściej możliwość dokonania takiej zmiany określa się w stanowiącym element siwz projekcie umowy. W przypadku dopuszczenia zmiany ceny powinieneś wskazać okoliczności i sposób, w jaki będzie dokonywana powyższa zmiana. Powinno to nastąpić poprzez wskazanie odpowiedniego wskaźnika:
- waloryzacyjnego (np. określonego wskaźnika GUS, w tym przypadku najlepiej odnoszącego się do wzrostu cen paliw płynnych) oraz
- terminu, w jakim taka zmiana może zostać dokonana (np. raz do roku czy raz na sześć miesięcy).
Czy jest możliwa zmiana planu dowozu dzieci do szkoły?
Jeżeli chodzi o możliwość zmiany planu dowozu, to jest ona dopuszczalna, ale również powinna być przewidziana w specyfikacji. Wykonawca powinien mieć wiedzę na ten temat już w momencie składania oferty. Powinieneś też określić, kiedy taka zmiana może nastąpić (np. co do zasady raz na semestr oraz w wyjątkowych przypadkach po uprzednim powiadomieniu wykonawcy z trzydniowym wyprzedzeniem).
Podstawa prawna: art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.).
-
W jakim trybie udzielić zamówienia na dowóz dzieci do szkoły?
Zamówienia publiczneGminy zobowiązane do zapewnienia dowozu dzieci do szkół nie powinny wybierać wykonawcy usługi transportowej w trybie zapytania o cenę. -
Kiedy błędy w postępowaniu o zamówienie publiczne skutkują koniecznością unieważnienia procedury przetargowej?
Przetargi krok po krokuPytanie: Ogłosiłam przetarg nieograniczony na dostawę materiałów biurowych, z podziałem na 2 części (wartość zamówienia poniżej 14.000 euro). Przed terminem składania ofert otrzymałam pytania do siwz, gdzie w udzielonych wyjaśnieniach opisałam wszystkie pozycje formularza cenowego, których dotyczyły pytania. Do wyjaśnień dołączyłam formularz cenowy w części I po zmianach. Pominęłam w nim jedną pozycję. Podczas badania ofert okazało się, że jeden wykonawca skorzystał z zamieszczonego na stronie internetowej formularza cenowego po zmianach, bez tej jednej pozycji. Czy w tej sytuacji mogę unieważnić postępowanie w części I na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp? Postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego, gdyż zamawiający w takiej sytuacji nie może porównać ofert i dokonać ich oceny. Nadmieniam, iż wartość złożonych ofert w tej części wynosi 23.450,10 zł, 26.171,45 zł i 27.462,96 zł. -
Jak prawidłowo należy wypełnić druk ZP-17?
Przetargi krok po krokuAni ustawa Pzp, ani rozporządzenie w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie wskazują sposobu wypełniania druku ZP-17 czy stopnia szczegółowości warunków udziału w postępowaniu, jakie w tym druku zobowiązany jesteś zawrzeć. -
Potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu. Jak prawidłowo ocenić dokumenty od wykonawcy?
Przetargi krok po krokuCzynność uzupełniania dokumentów złożonych przez wykonawców we wnioskach na potwierdzenie wymaganych warunków udziału w postępowaniu jest obowiązkowa i dotyczy m.in. błędnie wypełnionych wykazów robót (doświadczenia). Uzupełnione dokumenty muszą potwierdzać spełnienie warunku najpóźniej na dzień składania wniosku (w przetargu ograniczonym).