Pytanie
Czy tonery do drukarek laserowych to ten sam przedmiot zamówienia co nośniki danych? Czy należałoby to wykazać w jednej siwz lub potraktować jako odrębny przedmiot zamówienia?
Odpowiedź
Materiały eksploatacyjne takie jak tonery do drukarek i nośniki danych (m.in. kasety magnetofonowe, płyty CD, dyskietki) należy zamówić w jednym postępowaniu o zamówienie publiczne.
Wyjaśnienie
Z jednym zamówieniem masz do czynienia, jeżeli występuje:
- tożsamość przedmiotowa zamówienia,
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa Ateńska ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę środków czystości w roku 2025
Ogłoszenie premium 23 dni do końca15.01.2025
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Spółdzielnia Mieszkaniowo-Budowlana "JARY" ogłasza przetargi nieograniczone na wykonanie robót i usług budowlanych
Ogłoszenie premium 0 dni do końca23.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę
- tożsamość czasowa zamówienia (a więc czy przewidziałeś na dany rok, albo w ramach jednego projektu, całość zamówienia, które masz do zrealizowania w danym czasie, tj. tonery do drukarek i nośniki danych),
- możliwość zrealizowania całego zamówienia przez jednego wykonawcę (czy u jednego wykonawcy dostępne są standardowo tonery i nośniki danych).
Jeśli wszystkie powyższe przesłanki zostaną spełnione, to masz do czynienia z jednym zamówieniem.
Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości, a ponadto ma obowiązek oszacowania zamówienia z należytą starannością. A zatem analizując powyższe punkty można stwierdzić, że zakup materiałów eksploatacyjnych takich jak tonery do drukarek i nośniki danych (m.in. kasety magnetofonowe, płyty CD, dyskietki) jest jednym zamówieniem. Tego rodzaju zamówienia publiczne powinieneś oszacować łącznie i uwzględnić w jednej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Podstawa prawna: art. 32 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm).
* Autorka jest prawnikiem, redaktorem publikacji o tematyce związanej z zamówieniami publicznymi.
-
Jakim podmiotom należy przekazać wyjaśnienia treści siwz?
Przetargi krok po krokuZamawiający zobligowany jest do udostępniania treści zapytań wraz z wyjaśnieniami wykonawcom, którym przekazał siwz, lub którzy pobrali siwz ze strony internetowej, jeżeli była tam zamieszczona. -
Kiedy udzielenie zamówienia uzupełniającego jest dopuszczalne?
Przetargi krok po krokuW ramach zamówienia uzupełniającego mogą być wykonane tylko takie same roboty budowlane, jakie zostały objęte zamówieniem podstawowym. Możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na roboty budowlane obwarowana jest koniecznością spełnienia kilku przesłanek. -
Praktyczne rady, jak udzielić zamówienia podzielonego na etapy
Przetargi krok po krokuPowinieneś podać maksymalny termin realizacji zamówienia obejmujący wykonanie całości robót objętych zamówieniem, ewentualnie ograniczyć się do podania tylko daty rozpoczęcia robót (początkowej dla 1 etapu) i/lub daty zakończenia robót (maksymalnej dla 2 etapu). -
Kiedy należy szacować podobne zamówienia razem, a kiedy nie?
Przetargi krok po krokuW przypadku, gdy zamawiane materiały mają podobne przeznaczenie oraz można je uzyskać od tego samego wykonawcy i w tym samym czasie, to przy szacowaniu wartości zamówienia należy je wszystkie zsumować.