Pytanie
W projekcie finansowanym ze środków UE należy zatrudnić osobę do pełnienia funkcji finansowych. W tym celu zamawiający na część tego zamówienia zamierza zawrzeć umowę o pracę, a część na umowę zlecenia. Czy każdą z tych części zamówienia należy sumować łącznie? Czy wartość zamówienia przypadającą na umowę zlecenia szacuje się odrębnie?
Odpowiedź
Ustawy Pzp nie stosuje się do umów z zakresu prawa pracy. Natomiast zawarcie umowy zlecenia będzie udzieleniem zamówienia publicznego, do którego stosuje się przepisy ustawy Pzp. W związku z tym nie należy mówić o udzielaniu zamówienia w częściach, bowiem tylko umowa zlecenia będzie zamówieniem publicznym.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowo-Budowlana "JARY" ogłasza przetargi nieograniczone na wykonanie robót i usług budowlanych
Ogłoszenie premium 0 dni do końca23.12.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę i montaż wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych
Ogłoszenie premium 24 dni do końca16.01.2025
SUWAŁKI, PodlaskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością. Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości. Jednak wszystko wskazuje, że Ty masz do czynienia z jednym zamówieniem, a drugie będzie zawarciem umowy o pracę, przedmiotowo wyłączonym ze stosowania przepisów ustawy Pzp. Nie masz do czynienia wówczas z udzielaniem zamówień w częściach. Obowiązek łącznego sumowania dotyczy zamówień publicznych. Wówczas, jeśli zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych albo udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia.
Mimo to warto przeanalizować, dlaczego zawierasz umowę o pracę i odrębnie podpisujesz umowę zlecenia. Czy mógłbyś zlecić cały zakres prac na podstawie umowy o pracę albo wszystko w ramach zlecenia? Czy masz konkretne przyczyny dla Twojego postępowania? Czy możesz je wiarygodnie uzasadnić w przypadku kontroli? Pamiętaj, że zgodnie z art. 58 § 1 Kodeksu cywilnego, czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.
Podstawa prawna: art. 4 pkt 4; art. 32 ust. 1, 2, 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.).
* Autorka jest prawnikiem, specjalistą ds. zamówień publicznych w instytucji zamawiającej
-
Czy starostwo powiatowe może być stroną umowy o zamówienie publiczne, czy powinien być powiat?
Przetargi krok po krokuArtykuł 2 pkt 12 ustawy Pzp wprowadza definicję legalną zamawiającego, zgodnie z którą jest nim osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej obowiązana do stosowania ustawy. -
Zamówienie z wolnej ręki - jak definiować natychmiastowość wykonania zamówienia?
Zamówienia publiczneUstawa Prawo zamówień publicznych umożliwia zastosowanie trybu z wolnej ręki jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. -
Zasady sporządzania sprawozdania z udzielonych w 2010 r. zamówień
Zamówienia publiczneUstawa Prawo zamówień publicznych zobowiązuje wszystkich zamawiających, którzy w 2010 r. udzielili zamówienia publicznego do sporządzenia rocznego sprawozdania, które do 01 marca br należy przekazać do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. -
Sprawdź, w jakiej sytuacji zamawiający ma prawo do zatrzymania wadium
Przetargi krok po krokuZatrzymanie wadium jest niejako sankcją za niestosowanie się wykonawcy do obowiązków wynikających wprost z ustawy Pzp, mających na celu wykazanie spełnienia warunków udziału w postępowaniu.