Partnerzy serwisu:

Lista artykułów

Oświadczenie producenta a parametry produkowanych urządzeń na stronie internetowej producenta: jakie dowody są wystarczające w przetargu?

oświadczenie

Zamawiający nie może poprzez zapisy Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) ograniczać możliwości składania przez wykonawców ubiegających się o uzyskanie zamówienia publicznego środków dowodowych potwierdzających spełnianie wymaganych parametrów technicznych przez oferowane urządzenia.

Kryteria oceny ofert w zamówieniach publicznych: jak uniknąć błędów?

zamawiający

Obowiązkiem zamawiającego jest zamieszczenie w treści Specyfikacji Warunków Zamówienia jednoznacznego i wyczerpującego opisu kryteriów oceny ofert wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu ich oceny.

Prawo opcji w zamówieniach publicznych: jak skutecznie wykorzystać i uniknąć pułapek?

przedmiot zamówienia

Opisując przedmiot zamówienia, zamawiający zobowiązany jest między innymi podać jego wielkość poprzez określenie w treści specyfikacji warunków zamówienia minimalnego poziomu zapotrzebowania. Ewentualne zwiększenie ponad określone minimum może stanowić właśnie opcję, której wykorzystanie uzależnione jest od decyzji zamawiającego.

Rażąco niska cena w zamówieniach publicznych: jak rozpoznać i co zrobić?

rażąco niska cena

Ustawodawca nie zdefiniował pojęcia rażąco niskiej ceny, jednak w świetle ugruntowanego orzecznictwa i dorobku doktryny należy uznać, że ceną rażąco niską jest cena nierealistyczna, za którą nie jest możliwe wykonanie zamówienia w należyty sposób i która wskazuje na zamiar realizacji zamówienia poniżej kosztów własnych wykonawcy, niepozwalająca na wygenerowanie przez niego zysku.

Analiza potrzeb i wymagań w zamówieniach publicznych: obowiązek, zakres, konsekwencje

postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

Zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych opracowanie analizy potrzeb i wymagań jest obowiązkowym elementem procedury udzielenia zamówienia publicznego.

Błędy w obliczeniu ceny oferty w zamówieniach publicznych: konsekwencje i orzecznictwo KIO

przedmiot zamówienia

Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego między innymi w sytuacji, gdy zawiera błąd w obliczeniu ceny.

Próbki w zamówieniach publicznych: wymogi, uzasadnienie i zwrot kosztów

zamawiający

Ustawa Prawo zamówień publicznych pozostawia decyzję zamawiającemu, czy od wykonawców ubiegających się o uzyskanie zamówienia publicznego żądać złożenia wraz z ofertą próbki oferowanego asortymentu.

Wybór prawnika bez przetargu: kiedy można pominąć ustawę Pzp?

prawnicy

Ustawa Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość wyłączenia obowiązku stosowania przepisów w niej zawartych w zakresie wyboru wykonawcy usług prawnych, których przedmiot może z wysokim prawdopodobieństwem stać się przedmiotem sporu przed sądem powszechnym (art. 11 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy Pzp).

Skutki rozwiązania konsorcjum przed podpisaniem umowy o wykonanie zamówienia publicznego

Zamówienia publiczne

Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (art. 58 ust. 1) wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Jednak po upływie terminu składania ofert zmiana w składzie konsorcjum skutkuje koniecznością odrzucenia przez zamawiającego oferty konsorcjum, nawet jeżeli została już uznana za najkorzystniejszą.

Obowiązkowy raport z realizacji zamówienia publicznego - kiedy i jak go sporządzić?

zamawiający

Zamawiający udzielający zamówień publicznych o wartości od 130.000 zł muszą pamiętać o obowiązku sporządzania raportu z realizacji zamówienia.