Pytanie:
Wykonawca opatrzył umowę w sprawie zamówienia kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a zamawiający wydrukował ją i podpisał odręcznie. Czy w świetle regulacji ustawy Pzp dopuszczalna jest zarówno „mieszana", jak i elektroniczna forma zawarcia umowy? Kto w tym przypadku dysponuje oryginałem, a kto kopią dokumentu? Jak archiwizować taką umowę – w formie papierowej czy elektronicznej?
Odpowiedź:
Dopuszczalna jest możliwość zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zarówno w czystej formie elektronicznej, jak i tzw. hybrydowej (mieszanej).
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Własnościowa Spółdzielnia Mieszkaniowa "JASIEŃ" ogłasza przetarg ograniczony na sprzątanie terenu, pielęgnacje zieleni, wykonanie okresowej kontroli stanu technicznego przewodów wentylacyjnych
Ogłoszenie premium 13 dni do końca09.03.2025
GDAŃSK, Pomorskie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa Ateńska ogłasza przetargi nieograniczone
Ogłoszenie premium 7 dni do końca03.03.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Zgodnie z art. 432 ustawy Pzp umowa wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej, chyba że odrębne przepisy wymagają formy szczególnej.
Andrzela Gawrońska-Baran
Więcej na www.portalzp.pl
-
Co można wyłączyć spod reżimu stosowania regulaminu wewnętrznego jednostki?
regulaminPrzepisy ustawy Pzp ani żadnej innej ustawy nie wskazują, jaki powinien być zakres regulaminu udzielania zamówień o wartości mniejszej niż 130.000 zł. -
Jak archiwizować dokumentację postępowania w postępowaniu elektronicznym?
dokumenty elektroniczneDokumenty powstające jako oryginały w papierowej wersji, z oryginalnymi podpisami należy przechowywać w oryginalnej, czyli papierowej postaci. Skany tych dokumentów będą archiwizowane na platformie zakupowej w formie elektronicznej, która jest formą archiwizacji dodatkowej. -
Jaką formę powinni mieć pełnomocnictwo do złożenia oferty przez lidera konsorcjum w postępowaniu unijnym?
pełnomocnictwoW postępowaniu prowadzonym w "progach unijnych" zgodnie z art. 10a ust. 5 ustawy Pzp, oferty sporządza się pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Dlatego w myśl art. 99 § 1 kc pełnomocnictwo powinno zostać udzielone w tej samej formie.