BZP: Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
05.09.2024
2024/BZP 00486505/01
GMINA MIŁOSŁAW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIŁOSŁAW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258106
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wrzesińska 19
1.5.2.) Miejscowość: Miłosław
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-320
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 61 438 20 21
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@miloslaw.info.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.miloslaw.info.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-415c87af-754f-4687-af25-ee08ee718be7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00486505
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00049681/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/miloslaw3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/miloslaw
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wykonawcami w zakresie:
- przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
- przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych;
- przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
- przesyłania odwołania/inne
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, opcjonalnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: akubiak@miloslaw.info.pl
4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
6. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Szczegółowe informacje zostały zawarte w rozdziale XI, XII
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FB.271.ZP.12.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie wkładu własnego w zadaniu inwestycyjnym finansowanym ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej do kwoty 1.400.000,00 zł
a) kwota kredytu: 1.400.000,00 zł (słownie: jeden milion czterysta tysięcy złotych 00/100),
b) spłata w ratach kwartalnych, okres spłaty kredytu – począwszy od 31.03.2025 roku do dnia 30 marca 2029 roku w następujących terminach i ratach:
Lp. Data spłaty Wysokość raty kapitału (w zł)
1. 31.03.2025 88.000,00
2. 30.06.2025 82.000,00
3. 30.09.2025 82.000,00
4. 31.12.2025 82.000,00
5. 31.03.2026 82.000,00
6. 30.06.2026 82.000,00
7. 30.09.2026 82.000,00
8. 31.12.2026 82.000,00
9. 31.03.2027 82.000,00
10. 30.06.2027 82.000,00
11. 30.09.2027 82.000,00
12. 31.12.2027 82.000,00
13. 31.03.2028 82.000,00
14. 30.06.2028 82.000,00
15. 29.09.2028 82.000,00
16. 29.12.2028 82.000,00
17. 30.03.2029 82.000,00
RAZEM 1.400.000,00
c) oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalane jako suma stawki WIBOR 3M ustalonej na ostatni dzień roboczy, ostatniego miesiąca kwartału (dla ustalenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 3M na dzień 30 sierpnia 2024 r.) i stałej marży Wykonawcy dla całego okresu kredytowania, ustalonej na podstawie złożonej oferty,
d) odsetki będą płatne w okresach miesięcznych, na podstawie powiadomienia wysłanego do Zamawiającego w formie pisemnej lub elektronicznej najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem spłaty odsetek,
e) kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w terminie podpisania umowy. Wypłata będzie uruchamiana wg potrzeb Zamawiającego i na jego wniosek z wykorzystaniem do 27.12.2024 r.
f) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu,
g) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty części lub całości kredytu po uprzednim powiadomieniu banku o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni przed jej realizacją, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów oraz możliwość przesunięcia spłaty kredytu w ramach ustalonych lat kredytowania,
h) poza jednorazową prowizją Zamawiający nie przewiduje żadnych innych prowizji i opłat związanych z wykonaniem umowy. Prowizja przygotowawcza nie może być płatna poprzez umniejszenie kwoty uruchamianego kredytu,
i) Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza wekslem in blanco wraz z deklaracją wekslową. Weksel in blanco – bez kontrasygnaty skarbnika wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika,
j) Wykonawca nie może zobowiązać Zamawiającego do korzystania z żadnych innych swoich usług i produktów, za wyjątkiem tych, które stanowią przedmiot zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2029-03-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin uruchomienia środków
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II: Udzielenie i obsługa kredytu na wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej do kwoty 2.500.000,00 zł
a) kwota kredytu: 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100),
b) kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w terminie podpisania umowy. Wypłata będzie uruchamiana wg potrzeb Zamawiającego i na jego wniosek z wykorzystaniem do 27.12.2024 r.,
c) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu,
d) spłata nastąpi do 31.12.2025r., po otrzymaniu środków z budżetu Unii Europejskiej, stanowiących refundację wydatków poniesionych w ramach zadania pn. Budowa drogi gminnej na odcinku Skotniki-Biechówko w systemie „zaprojektuj i wybuduj”,
e) oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalane jako suma stawki WIBOR 3M ustalonej na ostatni dzień roboczy, ostatniego miesiąca kwartału (dla ustalenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 3M na dzień 30 sierpnia 2024 r.) i stałej marży Wykonawcy dla całego okresu kredytowania, ustalonej na podstawie złożonej oferty,
f) odsetki będą płatne w okresach miesięcznych, na podstawie powiadomienia wysłanego do Zamawiającego w formie pisemnej lub elektronicznej najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem spłaty odsetek,
g) poza jednorazową prowizją Zamawiający nie przewiduje żadnych innych prowizji i opłat związanych z wykonaniem umowy. Prowizja przygotowawcza nie może być płatna poprzez umniejszenie kwoty uruchamianego kredytu,
h) Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza wekslem in blanco wraz z deklaracją wekslową. Weksel in blanco – bez kontrasygnaty skarbnika wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika,
i) Wykonawca nie może zobowiązać Zamawiającego do korzystania z żadnych innych swoich usług i produktów, za wyjątkiem tych, które stanowią przedmiot zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin uruchomienia środków
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie formułuje warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2488 ze zm.), a w przypadku, o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie formułuje warunku w powyższym zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie formułuje warunku w powyższym zakresie.