BZP: Obsługa bankowa budżetu Gminy Miasto Lębork i gminnych jednostek organizacyjnych na lata 2025 - 2028 oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym
04.10.2024
2024/BZP 00532035/01
Gmina Miasto Lębork
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa bankowa budżetu Gminy Miasto Lębork i gminnych jednostek organizacyjnych na lata 2025 - 2028 oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Lębork
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979737
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 14
1.5.2.) Miejscowość: Lębork
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-300
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@um.lebork.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lebork.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa bankowa budżetu Gminy Miasto Lębork i gminnych jednostek organizacyjnych na lata 2025 - 2028 oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a6fafe7-bb9b-42ba-aae6-c7bb48a69dda
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00532035
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00016169/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Obsługa bankowa budżetu Gminy Miasto Lębork i gminnych jednostek organizacyjnych na lata 2025 - 2028 oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umlebork.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/1771183.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umlebork.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/177118
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy zakupowej pod
https://umlebork.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/177118
Informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji znajdują się w rozdziale III podrozdział 1 SWZ.
UWAGA! Przed przystąpieniem do składania oferty Wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy
zakupowej. Instrukcja została zamieszczona także bezpośrednio na ww Platformie zakupowej w zakładce „ Intranet - Baza Wiedzy -
Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://umlebork.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/177118
Uwaga! Zamawiający przypomina, że w toku postępowania zgodnie z art. 61 ust. 2 ustawy PZP komunikacja ustna dopuszczalna jest jedynie w toku negocjacji lub dialogu oraz w odniesieniu do informacji, które nie są istotne.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://umlebork.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/177118
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny):Zamawiający realizuje
obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): RODO (obowiązek informacyjny):Zamawiający realizuje
obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FB.271.15.2024.SS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Obsługa bankowa budżetu Gminy Miasto Lębork i gminnych jednostek organizacyjnych na lata 2025 – 2028 oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym w pełnym zakresie wynikającym z ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych, w szczególności:
• Usługi bankowe według systemu bankowości elektronicznej.
• Obsługę rachunków bieżących i pomocniczych.
• Oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bankowych.
• Lokowanie wolnych środków na lokatach bankowych.
• Udzielenie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym Miasta.
• Prowadzenie wirtualnego skonsolidowanego rachunku budżetu Miasta.
• Obsługę płatności masowych przychodzących i wychodzących.
• Wykonywanie dyspozycji gotówkowych i bezgotówkowych.
• Realizacja zleceń płatniczych / przelewów z rachunków.
• Wydawanie i obsługa kart płatniczych.
• Sporządzanie i przekazywanie wyciągów z rachunków bankowych.
2) Prowadzenie rozliczeń w obrocie krajowym i zagranicznym.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto:
• w Załączniku nr 1 Opis Przedmiotu Zamówienia (zwanym dalej OPZ)
• Załączniku nr 1a - Niezbędne informacje
4.2.6.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66112000-8 - Usługi depozytowe
66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
66171000-9 - Doradztwo finansowe
30163000-9 - Karty płatnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 48 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym Wykonawcom, spełniającym wymagane warunki przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów. Ocena ofert w zakresie przedstawionych wyżej kryteriów zostanie dokonana wg następujących kryteriów:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych w stosunku rocznym(Orb)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Oprocentowanie wolnych środków (Owś)– lokat terminowych w stosunku rocznym
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym (Ok) w stosunku rocznym
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:• nie podlegają wykluczaniu
• spełniają warunki udziału w postępowaniu.
1) Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunek/warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
• zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny.
• uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże , że posiada :
a) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku zgodnie z ustawą Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997r. (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2488 ze zm.),
b) uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej w rozumieniu ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997r. (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2488 ze zm.)
W przypadku banków zagranicznych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe należy przedstawić odpowiedni dokument z kraju siedziby banku, potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w formie oddziału.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek udziału w postępowaniu musi spełniać każdy z Wykonawców, który rzeczywiście będzie świadczył usługi bankowe.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie treści złożonego oświadczenia i dokumentu- załącznika nr 3 do SWZ
• sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny.
• zdolności technicznej lub zawodowej;
a) Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 2 usługi, polegające na prowadzeniu obsługi bankowej budżetu jednostki samorządu terytorialnego, której wielkość rocznych dochodów w okresie obsługi wynosiła co najmniej 120 000 000 PLN, każda.
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany warunek może być spełniony łącznie przez Wykonawców.
Zamawiający nie precyzuje szczególnego sposobu spełniania warunku przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie treści złożonego oświadczenia - załącznika nr 3 do SWZ oraz wykazu usług – załącznik nr 6 do SWZ
b) Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje przynajmniej jednym oddziałem lub filią banku zlokalizowanym na terenie Gminy Miasto Lębork.
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany warunek musi być spełniony przez jednego Wykonawcę.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie treści złożonego oświadczenia - załącznika nr 3 do SWZ oraz wykazu oddziałów – załącznik nr 7 do SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: B) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału
w postępowaniu, o których mowa w art. 108 ust. 1 Pzp Wykonawca składa następujące podmiotowe środki dowodowe:
• Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ.
• oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
• art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
• art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, • art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
• art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
- wg załącznika Nr 8 SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
• Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. W celu potwierdzenia tak opisanego warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający wymaga złożenie potwierdzonych za zgodność z oryginałem następujących dokumentów:
• Aktualne (ważne) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe (t.j Dz.U. z 2023 r. poz. 2488 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności bankowej przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe;
W przypadku banków zagranicznych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe należy przedstawić odpowiedni dokument z kraju siedziby banku, potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w formie oddziału.
• Wykaz wykonanych usług, tj. Wykonawca wykaże co najmniej dwie usługi, polegające na prowadzeniu obsługi bankowej budżetu jednostki samorządu terytorialnego, której wielkość rocznych dochodów w okresie obsługi wynosiła co najmniej 120 000 000 PLN, każda. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
• wykaz oddziałów jakimi dysponuje Wykonawca na terenie Gminy Miasto Lębork (załącznik nr 7 do SWZ)
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa powyżej. Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia, a oferta taka spełniać musi następującewymagania:
a) Wykonawcy muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego
zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
b) Wypełniając Formularz oferty, jak również inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę”; w miejscu „np. nazwa i adres
Wykonawcy” należy wpisać dane Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
c) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie zobowiązania, określoną w at. 366 Kodeksu cywilnego.
d) W ofercie powinien być podany adres do korespondencji i kontakt telefoniczny z Pełnomocnikiem Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem
występującym jako Pełnomocnik.
e) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty), Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek
przedstawić Zamawiającemu kopię umowy regulującej ich współpracę.
f) W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu - każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego składa oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
g) Sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
• dokumenty dotyczące własnej firmy składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną w imieniu swojej firmy,
• oświadczenie i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
• dokumenty wspólne takie jak np. formularz oferty, wykaz dostaw, wykaz osób - składa Pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza się nw. zmiany postanowień zawartej umowy, które nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy, w tym:1. zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany:
• wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
• zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
2. W przypadku konieczności zmian umowy w zakresie, o którym mowa w pkt 1 ustala się, że zmiany mogą zostać dokonane jedynie na pisemny i uzasadniony wniosek stron.
3. Wykonawca do wniosku, o którym mowa w pkt 2 zobowiązany jest załączyć wszelkie dowody na potwierdzenie, że zmiany prawa w zakresie określonym w pkt 1 miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy.
4. Zaistnieje konieczność rozszerzenia przedmiotu umowy w związku z koniecznością wykonywania zadań nałożonych na jednostki samorządu terytorialnego ustawami nie skutkującym zmianą wynagrodzenia;
5. Pojawią się nowe produkty bankowe lub rozwiązania organizacyjne, których wykorzystanie będzie korzystne dla Zamawiającego, nie skutkującym zmianą wynagrodzenia;
6. Prowadzona zostanie modyfikacja bądź wymiana systemów informatycznych Zamawiającego, w tym systemu finansowo-księgowego, nie skutkującym zmianą wynagrodzenia.