BZP: Zakup samochodu przystosowanego do transportu osób niepełnosprawnych z terenu Gminy Trzcinica
18.10.2024
2024/BZP 00553164/01
Gmina Trzcinica
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup samochodu przystosowanego do transportu osób niepełnosprawnych z terenu Gminy Trzcinica
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzcinica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854926
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 47
1.5.2.) Miejscowość: Trzcinica
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-620
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@trzcinica.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzcinica.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup samochodu przystosowanego do transportu osób niepełnosprawnych z terenu Gminy Trzcinica
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-74a5d266-90ae-4e95-b3ae-4dc4530d93b5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00553164
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamowienia jest dofinansowany ze środków PFRON w ramach obszaru D"Programu wyrówywania różnic między regionami III"
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.trzcinica.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za
pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej tj. Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP pod adresem
https://pzp.trzcinica.com.pl (Platforma). Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
1. Instrukcja Użytkownika korzystania z Platformy znajduje się pod adresem: https://pzp.trzcinica.com.pl, w zakładce „Pomoc”
(Instrukcja).
2. Sposób sporządzenia oraz sposób przekazywania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
3. Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte są w Rozdziale 13 SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Zamawiający, zgodnie z art. 67
ustawy Pzp określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji
elektronicznej przy wykorzystaniu Platformy tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 10, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej w najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2, z wyjątkiem Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę, o ile Wykonawca korzysta z kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
7) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
8) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
2. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia w sprawie środków komunikacji elektronicznej podaje następujące informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB – w szczególności: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff, .xades, .sig, .pades,
2) informacje na temat kodowania: plik (oferta) załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert,
3) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
3. Oferta powinna być złożona w formie elektronicznej tj. opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (zaawansowany podpis elektroniczny) przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
4. Szczegółowe informacje dla Wykonawców dotyczące złożenia, zmiany i wycofania oferty znajdują się w Instrukcji.
5. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Rozdziale 13 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRS-VI.271.25.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą fabrycznie nowego, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2024 r. samochodu typu minibus, z liczbą pasażerów 8 + kierowca,
na potrzeby zapewnienia przez Gminę Trzcinica dowozu dzieci do Zespołu Szkół Specjalnych
w Słupi p/Kępnem.
3.1.Zakup minibusa jest dofinansowany ze środków PFRON w ramach obszaru D ,, Programu wyrównywania różnic między regionami III”.
3.2.Parametry techniczne busa i wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 246 ust. 2 Pzp – określa poniższy opis przedmiotu zamówienia:
Bus 9 osobowy,
Rozstaw osi: min. 3400 mm i długości min. 5100 mm
Silnik: min 1900 cm3 wysokoprężny, turbodoładowany, mocy min. 140 KM
Norma spalin: EURU6E
Lakier: zwykły lub metalizowany,
Homologacja auta bazowego – 9 osobowe,
Fabrycznie nowy - 2024 r.,
Z wyposażeniem obowiązkowym:
1. Immobiliser,
2. radioodtwarzacz fabryczny FM/RDS/MP3 wraz zestawem głośnomówiącym,
3. centralny zamek z pilotem,
4. tempomat,
5. wspomaganie układu kierowniczego,
6. układ hamulcowy z ABS,
7. hamulce tarczowe wentylowane z przodu i z tyłu,
8. układ ASR lub równoważny,
9. układ ESP lub równoważny,
10. napęd na koła przednie,
11. lusterka boczne sterowane, ogrzewane i składane elektrycznie,
12. skrzynia biegów 7- biegowa (6+wsteczny) manualna lub automatyczna,
13. klimatyzacja z przodu oraz części pasażerskiej wraz z jej regulacją,
14. poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, pasy bezpieczeństwa z napinaczami,
15. zagłówki z regulacją wysokości,
16. gumowe dywaniki dedykowane do danego modelu pojazdu - przód oraz przestrzeń pasażerska,
17. regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach,
18. całkowite przeszklenie pojazdu, szyby termoizolacyjne,
19. elektrycznie sterowane boczne przednie szyby,
20. mechaniczne przesuwne prawe drzwi boczne,
21. czujnik kontroli zapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy,
22. tylne drzwi całe lub dzielone z szybą ogrzewaną wycieraczką i spryskiwaczem,
23. uchwyty wejściowe ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z pojazdu,
24. rolety przeciwsłoneczne w bocznych oknach przestrzeni pasażerskiej lub dopuszczalne przyciemnione szyby,
25. fotel kierowcy z regulacją wysokości, podparcia i z podłokietnikiem,
26. wszystkie siedzenia wyposażone w 3 punktowe pasy bezwładnościowe,
27. światła w technologii led do jazdy dziennej włączane automatycznie,
28. reflektory przeciwmgielne z przodu zintegrowane ze zderzakiem,
29. czujnik parkowania z przodu oraz tyłu,
30. kamera cofania,
31. trzecie światło stop,
32. komplet opon zimowych na felgach stalowych z kołpakami – 4 szt., przy czym dostarczony pojazd będzie posiadał założone opony dostosowane do pory roku,
33. komplet opon letnich na felgach stalowych z kołpakami – 4 szt.,
34. gaśnica, trójkąt, apteczka, podnośnik, pełnowymiarowe koło zapasowe.
35. hak holowniczy.
Ponadto:
1. Oznakowanie pojazdu z przodu i z tyłu: pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych oznaczony tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej.
2. Zamontowanie dodatkowych kierunkowskazów w tylnej części dachu pojazdu – wymóg oznakowania pojazdu (włączenie świateł awaryjnych) podczas wprowadzenia pasażerów,
3. Podstawki samochodowe do przewożenia dzieci przedział wiekowy 4 -11 lat – szt. 3 oraz 15-36 kg – szt. 3
4. informacje dotyczące serwisu autoryzowanego w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym,
Wymienione w opisie przedmiotu zamówienia parametry należy potwierdzić w załączniku opis przedmiotu zamówienia - zakres rzeczowy nr 2 do SWZ. Brak załącznika będzie skutkował odrzuceniem oferty art. 226 ust. 1 pkt 5 pzp.
3.3. WYMAGANIA DODATKOWE:
1. Pojazd musi spełniać warunki techniczne określone w obowiązujących w Polsce przepisach prawnych dla samochodów poruszających się po drogach publicznych oraz warunki określone w przepisach prawnych dla Unii Europejskiej. Dostarczony samochód musi posiadać świadectwo homologacji i wymagane dokumenty (kartę pojazdu, instrukcję obsługi w języku polskim, książkę gwarancyjną, zaświadczenie o przeprowadzeniu badań technicznych) umożliwiające rejestrację pojazdu.
2. Pojazd musi mieć wykonany przez Wykonawcę i na jego koszt przegląd zerowy, co musi być potwierdzone w książce gwarancyjnej pojazdu,
3. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego postępowania oraz obejmować wszystkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia w sposób należyty oraz z godny z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności; koszt dostawy do Zamawiającego, podatek VAT.
2. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ i załączniku do SWZ normy krajowe lub normy europejskie lub międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to zamawiający dopuszcza, w tym zakresie rozwiązania równoważne.
Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych itp. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w szczegółowym opisie należy rozumieć jako preferowanego typu w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne , które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne , jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w opisie przedmiotu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34114300-2 - Pojazdy opieki socjalnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza się możliwość wprowadzenia zmian w tej umowie z zastrzeżeniem zapisów wskazanych w art. 454-455 ustawy Pzp.Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
Zmiany nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określony w SWZ.
Wszelkie zmiany umowy możliwe są za obopólnym pisemnym porozumieniem stron w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Warunki płatności określone zostały w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 3 do SWZ.
Zamawiający zastrzega możliwość odstąpienia od umowy w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić podstawowemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu. Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy w całości bądź w części w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach – zgodnie z art. 456 ustawy Pzp..