BZP: Dostawa Energii Elektrycznej do Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS „Sasanka” w Świnoujściu” na lata 2025-2026
24.10.2024
2024/BZP 00562307/01
Centrum Rehabilitacji Rolników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego "Sasanka" w Świnoujściu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa Energii Elektrycznej do Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS „Sasanka” w Świnoujściu” na lata 2025-2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Rehabilitacji Rolników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego "Sasanka" w Świnoujściu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810914670
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: M. Konopnickiej 17
1.5.2.) Miejscowość: Świnoujście
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-600
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 91-382-58-22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@krus.swi.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krus.swi.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa Energii Elektrycznej do Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS „Sasanka” w Świnoujściu” na lata 2025-2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b09fa238-3026-479a-a07b-8de62a0a824f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00562307
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00575555/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.5 Zakup energii elektrycznej na lata 2025-2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://krus-swi.logintrade.net, https://krusswinoujscie.bip.gov.pl,3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://krus-swi.logintrade.net , https://krusswinoujscie.bip.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których
Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej określa rozdział VIII SWZ.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez Platformę Przetargową Logintrade S.A - krus-swi.logintrade.net
Korzystanie z Platformy Przetargowej powinno być poprzedzone akceptacją przez Wykonawcę Regulaminu Platformy Przetargowej, w tym zasad składania ofert i komunikacji elektronicznej z Zamawiającym. Złożenie oferty przez Platformę Przetargową oznacza akceptację ww. Regulaminu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO określa Rozdział XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 06/KRUS/BZP/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy Prawo Energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 266) w okresie od 01.01.2025 - 31.12.2026 r.
Przedmiot zamówienia nie obejmuje usług dystrybucji energii elektrycznej.
Planowana ilość na okres 24 m-ce: około 642 MWh dla CRR KRUS "Sasanka" w Świnoujściu, zgodnie z warunkami zawartymi w SWZ.
Zamawiający zastrzega, że może zakupić większą lub mniejszą ilość energii od prognozowanej zgodnie z rzeczywistym zapotrzebowaniem na energię w ciągu trwania umowy. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z postanowieniami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
Zamawiający posiada 2 punkty poboru:
PPE 590310600000185860-ul. M. Konopnickiej 17 w Świnoujściu
PPE 590310600000185853- ul. M. Konopnickiej 19 w Świnoujściu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert określa rozdział XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu określa rozdział XV SWZ.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
a) niniejszy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca udowodni posiadanie aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2024.266 t.j. ze zmianami) wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
2. Zamawiający nie stawia warunku w zakresie:
- zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
- zdolności technicznej lub zawodowej;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu określa rozdział XVI ppkt.3.2 SWZ:
a) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust.4 ustawy Pzp jak również w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507) oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu -załącznik nr 4 do SWZ
UWAGA: w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie, o którym ,mowa powyżej składa każdy z Wykonawców. W przypadku poleganiu przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających zasoby, oświadczenie takie składa również podmiot udostępniający zasoby,
b) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 594 t.j. ze zmianami) - załącznik nr 3 do SWZ ,
c) aktualny odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu określa rozdział XVI ppkt.3.1 SWZ:
a) aktualna koncesia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2024.266 t.j. ze zmianami), wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (w formie oryginału w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem);
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda od Wykonawcy przedłożenia do oferty przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
-Formularz ofertowy – wypełniony zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ,- Oświadczenie składane na podstawie art.125 ust.1 ustawy PZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia - Załącznik nr 2 do SWZ,
- Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy)- Załącznik 5 do SWZ
- Istotne postanowienia umowy(podpisane elektronicznie)- Załącznik nr 6 do SWZ
- Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik lub pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.